הקונגרס בארה"ב
הקונגרס בארה"בצילום: Amos Ben Gershom/ GPO

מנהיג הרוב בבית הנבחרים האמריקני, חבר הקונגרס הרפובליקני קווין מקארתי טוען כי ארה"ב אינה צריכה להיות זו שבוחרת את הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

הוא ביקר יחד עם עוד עשרות מחוקקים בישראל בימים האחרונים ואמר לאתר JNS כי פתרון שתי המדינות כבר מזמן אינו רלוונטי. "העולם השתנה לגמרי. תסתכלו על לבנון ועל סוריה. איך אנחנו יכולים לדבר על פיתרון כשהאזור משתנה כל הזמן ואין לנו מושג איך הוא ייראה בעוד כמה שנים".

הוא אמרי כי ההתנתקות ב-2005, היתה פתרון שבמרחק הזמן רק הגביר את הסכנה בשטח. "תפקידנו אינו לספק פתרון לסכסך, אלא להבטיח את שלומה וביטחונה של ישראל כידידיה", הוסיף מקארתי.

גם חברי קונגרס רפובליקנים נוספים הסכימו לגישה הזו. אחד מהם, קליי היגינס, הסביר כי "לעולם לא הייתי מציע לחלק את שיקגו במטרה לסיים את הצרות שבה, כך גם לגבי ישראל".

נזכיר כי בשבוע שעבר יזם ראש מועצת שומרון של מכתב 21 ח"כים בהם סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי, וסגן שר הבטחון ח"כ הרב אלי בן דהן.

במכתבם ציינו חברי הכנסת כי "ההחלטה האחרונה של הקונגרס נגד ה-BDS היא, טעות חמורה, משום שהיא מביעה גם תמיכה במה שמכונה "תכנית שתי המדינות", כלומר בהקמת מדינה פלסטינית בליבה של ארץ ישראל הקטנטנה".

"אנו מבקשים להבהיר שהקמת מדינה פלסטינית מסוכנת לישראל הרבה יותר מה-BDS. דרישה להקמת מדינה פלסטינית מנוגדת לעמדת ארה"ב, מנוגדת לעמדת ממשלת ישראל,ומנוגדת לעמדת רוב הציבור בישראל. כל זאת משום שהיא גם לא צודקת וגם מסכנת את בטחון מדינת ישראל", לשון המכתב.