טקס חילופי המפקדים
טקס חילופי המפקדיםצילום: דובר צה"ל

מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף-משנה ישראל שומר, נכנס היום (חמישי) לתפקידו.

טקס החילופים נערך באתר ההנצחה לחללי הנח"ל, במעמד מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, מפקד עוצבת "הפלדה" תת-אלוף סער צור, מפקדים, לוחמים ובני משפחה.

שומר מחליף בתפקידו את אלוף-משנה דן גולדפוס, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים וחצי האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כקצין חיל רגלים וצנחנים ראשי.

מפקד עוצבת "הפלדה", תת-אלוף צור, אמר בטקס כי "חטיבת 'הנח"ל' היא חטיבה מפוארת המורכבת מחיילים ומפקדים מכלל רבדי האוכלוסייה. שנים ארוכות עשתה החטיבה את משימותיה בצנעה. בשנים האחרונות כולנו חשים את הנחישות, את החדות ואת הלהט, שלוש מילים משמעותיות שהאות הראשונה בכל אחת מהן מרכיבה את שם החטיבה. חטיבת הנח"ל – נחישות, חדות ולהט בולטת היום באופן מובהק, חותרת למצוינות ומגיעה למצוינות, חותרת למגע בכל משימה, חטיבה חזקה ועוצמתית.

''גולדפוס, בעבודה קשה ובהשקעה של לילות כימים, העמדת את החטיבה הזו בראש סולם החטיבות בחיל הרגלים. חתרת למגע בכל משימה, להצטיינות בכל מעשה, השקעת באנשים השקעה רבה, הדגשת את חשיבות המפקד ומקצועיותו והפכת לאחד ממפקדיה הנערצים של החטיבה. ביוזמה ברוכה, בחניכה צמודה ובמוטיבציה גבוהה, פעלת על מנת לשפר ולהעלות את הרף המקצועי, המבצעי והנורמטיבי בחטיבה.

''שומר, מפקד ולוחם, כבר בתחילת הדרך נוכחתי בעוצמתך, בפיקחותך ובנכונות להשקיע ולהוביל קדימה. לאחר תפקידים משמעותיים ומוצלחים כמח"ט בנימין וכקצין אג"ם פד"ם הבשלת להיות קצין עתיר ניסיון אשר יחד עם מפקדי וחיילי החטיבה יצעיד אותה לרף גבוה נוסף ולהצלחות מבצעיות. עוצבת הפלדה מוכנה תמיד ליום פקודה. רק יחידה עצמאית בעלת שדרת פיקוד מעולה, לוחמים ותומכי לחימה הנכונים להגן על מדינתם ועצמאותם יכולה לעמוד במשימה הנעלה של הגנת גבולותיה של מדינת ישראל.

''עוצבת הפלדה כאוגדה רב-זירתית רואה בפיקוד הדרום בית וברצועת עזה כמשימתה המרכזית. האוגדה גם נדרשת להיות מוכנה ליום פקודה בגזרה הצפונית ועושה צעדים משמעותיים להגברת כשירות זו. האוגדה עושה רבות על מנת להיות מוכנה למשימותיה ותמשיך להתכונן, להתאמן, להכשיר לוחמים ומפקדים, כמו גם אנשי מנהלה, על מנת להעצים את יכולותיה", הוסיף צור.

מפקד חטיבת "הנח"ל" היוצא, אלוף-משנה דן גולדפוס, אמר בטקס: "מפקדים, נגדים, לוחמים, מילואימניקים וחיילי החטיבה- יודע אני שאתם, בעבודה הקשה, בחוסר התפשרות ובשאיפה למצוינות ולהצטיינות, הבאתם את החטיבה להיות נחושה, חדה ותמיד בלהט העשייה. כל יום שעבר השקענו במצוינות ובהצטיינות ועסקנו במוכנות הפרט והיחידה למלחמה. לא הגענו לשלמות ונשארה לנו עבודה רבה, אך אנו לא נירתע מכך. ההפך הוא הנכון, אנו רק נחושים לשיפור מתמיד, לסגירת פערים, להסתכלות פנימית, לרלוונטיות ולניצחון. המוטיבציה הגבוהה, הרעות, הדוגמה האישית והרצון לנצח, אפשרו לנו מתוך ההסתכלות הפנימית והביקורת האמתית ללמוד ולהתפתח, להשתפר ולשפר את עצמנו ואת הסובבים אותנו.

''חטיבת הנח״ל מורכבת מאנשים מכל הסוגים, המינים והדתות. עוצמת החטיבה היא בשונות הפרטים ועוצמת הפרט היא במסגרת מלוכדת שמכירה לעומק אחד את השני. בשנתיים וחצי האחרונות איבדה החטיבה שניים מטובי בניה. מטאדל גובזה ז״ל ורון קוקיא ז״ל. משפחות שכולות יקרות, בניכן ובנותיכן מהווים לנו מודל לחיקוי. אנו מחויבים לדרכם, אנו מחויבים לדרככם. משפחת הנח״ל לעולם תזכור את נופליה ותחבק משפחותיהם. היו לי הזכות והכבוד ללמוד על חללי החטיבה, על עוצמת ערכיהם ודרכם. חטיבת הנח״ל, עמדו איתן. זכרו כי את ערכינו נשמור למעננו, לא למען אויבינו. אתם מגני העם והארץ. חטיבת הנח״ל גדולה מכולנו, והתפקיד שלנו, כל אחד בדורו, להפוך אותה לגדולה עוד יותר", הוסיף המח''ט היוצא.

מפקד חטיבת "הנח"ל" הנכנס, אלוף-משנה ישראל שומר, אמר כי "לפני כמעט 24 שנים, זכיתי לבוא לראשונה בשערי בא"ח נח"ל, אז החלה דרכי הצבאית כלוחם. היום, כאשר אני מקבל לידיי את הפיקוד על חטיבת הנח"ל, חטיבה לוחמת עם מסורת מפוארת, אני חש כי אני שב הביתה לסגור מעגל. חטיבת הנח"ל, רשמה דפים מפוארים בספרי ההיסטוריה של צה"ל ושל עם ישראל. על דורות של לוחמים הוטלה המשימה לשמש כקצהו של חרב המגן. עשייה בלתי מתפשרת זו גבתה מחיר כואב, קשה, בלתי נתפס מאחינו לנשק, שותפינו למסע, אשר אינם עמנו עוד.

''אם נדרש לכך גם בעתיד, חטיבת הנח"ל תהיה שם לומר 'הנני'. לפיכך, עלינו להתכונן כל העת למערכה הבאה - זוהי המשמעות האמתית של להיות חטיבת חי"ר משימתית ומנצחת בצה"ל", הוסיף שומר.