משתתפי הסיור
משתתפי הסיורצילום: אלון שניידר, באדיבות ארגון אשכולות

מיזם "בשבילי המורשת" הושק היום (חמישי) בבית חיים נחמן ביאליק בתל אביב, במסגרתו יתקיימו סיורים מודרכים בחינם לאזרחים ותיקים.

לאחר אירוע ההשקה יצאו מאה אזרחים ותיקים מהעיר אריאל לסיור מודרך בעקבות מורשת "העיר העברית הראשונה".

במסגרת המיזם שיפעל השנה בשלושים רשויות מקומיות שונות, צפויים להתקיים עשרות רבות של סיורים מודרכים ייחודיים לירושלים, תל אביב, רמת הגולן, עוטף עזה וחבל בנימין. הסיורים, בהם צפויים להשתתף 15,000 אזרחיות ואזרחים ותיקים, יעבירו באופן חווייתי את תולדות מדינת ישראל והציונות.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה כי "בשבילי המורשת הוא ביטוי נוסף להרחבת פעילות המשרד לשוויון חברתי למען אזרחיות ואזרחים ותיקים בארבע השנים האחרונות, לא רק בימי שלישי ולא רק בבתי הקולנוע. יש לנו חובה ואחריות לספק לאזרחינו הוותיקים את מלוא הכלים והאפשרויות לחיים חיוניים אם בפנאי, אם בתעסוקה ואם במיצוי זכויות''.

אדיר וישניה, מנכ"ל ארגון אשכולותף אמר כי "'המבוגר הישראלי החדש' מעורב, פעיל ושותף יותר בכל תחומי החיים. מיזם 'בשבילי המורשת' בעל משמעות ערכית חשובה לדור 'המבוגרים החדשים', ונבנה מתוך מחשבה להעניק בחזרה לדור המייסדים שהעניק לנו. להציע פעילות העשרה ערכית וחווייתית שתחזק את הקשר בין אוכלוסיית האזרחים הוותיקים לשורשים ולהיסטוריה המפוארת של עמנו במדינת ישראל, שהם - האזרחים הוותיקים - חלק בלתי נפרד ממנו".