"להבהיר שאנחנו לא הולכים לשום מקום"

סגן ראש המועצה האזורית גוש עציון, אורי שכטר, תיאר בראיון לערוץ 7 את השתלשלות הפיגוע בו נפצעו ביום שישי האחרון נחום ונועם נביס בצומת הישוב אלעזר בגוש עציון.

לאחר תיאור פרטי הפיגוע ציין שכטר, "הסיפור פה הוא לא מרכיבי ביטחון, גם אם נמגן את עצמנו לדעת, נשים פה עוד בטנדות, נעשה מנהרה מתחת לאדמה, יהיו פה עוד פיגועים".

לדבריו, הפיגועים יימשכו "כל עוד לא תהיה פה הרתעה אפקטיבית ומשמעותית למי שמפגע, הריסת בתים, תנאים בכלא. עדיין הם חוגגים בבתי הכלא. הסוהרים מפחדים מהאסירים בבתי הכלא".

"אנחנו באים, אומרים תהלים, שזה חשוב מאוד וגם אני עושה את זה, למדנו משהו חדש, הנוער מגיע לכיכרות ומדליק נרות, זה חשוב מאוד ומאוד מרגש, אבל זו לא הנקודה. הנקודה זה להפסיק לחשוב כמו בגלות. יש לנו מדינה ריבונית, צבא נפלא, חיילים מעולים, מפקדים מעולים, וצריכים אחת ולתמיד לדעת להרתיע את המפגעים", הדגיש שכטר.

שכטר ציין כי ברור שגם הרתעה לא תמנע את כל הפיגועים, אולם לדבריו הרתעה אפקטיבית יכולה למנוע למעלה מ-90 אחוזים מהפיגועים, "אם הם יבינו שיש להם הרבה מה להפסיד אם הם מבצעים פיגוע הפיגועים ירדו למינימום".

"השורש הוא להגיד 'די לכיבוש', צריך להחיל ריבונות ולהבהיר שאנחנו לא הולכים לשום מקום. יש חצי מיליון תושבים יהודים ביהודה ושומרון ואנחנו נלך ונגדל ונתחזק. הם לא ישברו אותנו. אבל כואב על כל ילד, אפשר למנוע את הפיגוע הבא. אם ננהג אותו דבר, נמשיך להגיד תהלים ונמשיך להדליק נרות הפיגוע הבא הוא לא עניין של האם יקרה אלא מתי יקרה", הוסיף שכטר.