הפגישה בלשכת נתניהו
הפגישה בלשכת נתניהוצילום: דוברות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם ראשי רשויות וראשי ענף הלול לסיכום מתווה הלולים.

המתווה שהושג יביא לשיפור איכות איכות החיים ביישובים שבהם קיימים לולים, ישפר את איכות הביצים לצרכנים ובסופו של דבר יביא גם להוזלה במחיר הביצים. בנוסף, המתווה ישפר את תנאי המחייה של התרנגולות המטילות.

בפגישה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, מ״מ מנכ״ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ״ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי ויו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'.

המתווה החדש שקודם על ידי רונן פרץ, ישדרג את ענף ההטלה לשם שמירה וקידום בריאות הציבור, בריאות העופות ודאגה לרווחת המטילות. המתווה יוצג בפני הממשלה הבאה לסיכום התקציב המיועד.

עד כה סוכם כי מגדל שיעמוד בדרישות החדשות עד סוף שנת 2022 ויחליף את הלול שברשותו, יזכה לתמריץ בתוספת של 200 אלף ביצים למכסתו הקיימת לגידול, בלול המשודרג.

העתקת הלולים צפויה להביא לפינוי שטחים בתוך שטחי היישוב לשימושים חדשים, לשיפור התנאים התברואתיים של תושבי היישובים (צמצום ריחות וזיהומים), ולשיפור פני היישובים.

רונן פרץ
רונן פרץצילום: אבי אוחיון/לע״מ

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז המועצות האזוריות, אמר ״ענף ההטלה הינו בסיס לקיומם של למעלה מ-3000 משקים משפחתיים בגליל ולמעלה מ 60% מייצור הביצים, ולכן חשיבותו הרבה להמשך ההתיישבות בצפון. ההסדר המוצע יוצר איזון ואנו מברכים על המתווה״.

ד"ר תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "אנו רואים בתכנית להחלפת הלולים אבן דרך חשובה לחיזוק חקלאות ישראל, בריאות הציבור וצרכני הביצים. החלפת הלולים ובניית לולים חדשים ומודרניים יאפשר שמירה על בריאות הציבור, אספקת ביצים בבטיחות ביולוגית גבוהה יותר, ישדרג את רווחת המטילות, ויביא את הענף כולו לתנאי ייצור מודרניים".

ח''כ ניר ברקת מהליכוד אמר ״כמי שמאמין בצורך למצוא פתרונות חדשים לבעיות ישנות בעזרת חשיבה מחוץ לקופסא, הובלתי בתמיכתו של ראש הממשלה, את גיבוש המתווה החדש יחד עם משרד החקלאות ובעלי הלולים בצפון.

''חלק נכבד מהמפגשים התקיימו אצלי בבית בשעות הקטנות של הלילה וכך בנינו את האמון בין הצדדים צעד אחרי צעד, עד שהגענו לפתרון אמיתי. ההסדר יוריד את מחיר הביצים ויתרום להורדת יוקר המחיה, יעניק בטחון תברואתי ופיתוח כלכלי לחקלאות הישראלית בכלל ולענף הלולים בפרט. אני מודה לראש הממשלה ולכל הנוגעים בדבר על האמון שנתנו בי בתיווך בין הצדדים״, הוסיף ברקת.