עו''ד אופיר כהן
עו''ד אופיר כהןצילום: גיא קרן

בתנועה למשילות ודמוקרטיה תוקפים את בית המשפט העליון שהקפיא את מינויו של עו"ד אופיר כהן לתפקיד מנכ''ל משרד המשפטים.

''מנכ''ל משרד ממשלתי הוא יד ימינו של השר ואיש אמונו, ובהתאם קובע החוק כי מינויו יעשה בידי השר וללא מכרז", אומרים בתנועה.

''התערבותו של בית המשפט במינויו של מנכ''ל משרד המשפטים תפגע בעבודת המשרד ותמנע מהשר ליישם את מדיניותו, וזאת על אף שאין במינוי בכדי לפגוע ביכולתו של השר הבא למנות מינויים משלו''.

בתנועה למשילות מזהירים: ''המגבלות שיוצרים היועץ המשפטי ובית המשפט על מינויים, המתרחבות משנה לשנה, פוגעות בתפקוד השירות הציבורי לפרקי זמן ארוכים וגורמות לפגיעה קשה בציבור''.

אמיר אוחנה
אמיר אוחנהPhoto by Flash90

כאמור, בג"ץ הקפיא את מינויו של אופיר כהן לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים עד להכרעה בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון.

כהן היה אמור להחליף את מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת אמי פלמור שהודחה לפני כשבועיים מתפקידה.

בתנועה לאיכות השלטון טוענים כי שר המשפטים אמיר אוחנה ''נכשל מלהסביר מדוע אצה לו הדרך לפטר את אמי פלמור (המנכ''לית הקודמת - ח.ב.) בתקופה כה רגישה, וכיצד ייתכן שלא מצא כל מחליף ראוי מבין עובדי המדינה הבכירים.

''אין ספק שיש בצו הביניים על מנת להעיד כאלף עדים על כך שגם דעתו של בית המשפט לא נחה מההסברים, או אי ההסברים, של השר, ואנו מקווים כי בסוף ההליך ייפסל מינוי זה", הוסיפו בתנועה.

נציין כי מינויו של כהן אושר על ידי הוועדה למינויים בכירים. כהן (43), אלוף משנה במילואים, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדעי המדינה, עו"ד במקצועו המומחה לדיני נדל"ן, מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי.

כהן נמנה על מייסדי וראשי עמותת משרתי המילואים, בה הוביל וקידם תהליכי חקיקה ותיקון תקנות מול בכירים בשירות הציבורי, נבחרי ציבור ובוועדות הכנסת השונות.

שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) הגיב להחלטת בג''ץ להקפיא את מינויו של כהן: ״אל"מ (במיל׳) עו"ד אופיר כהן הוא מהמינויים הראויים ביותר במשרדי הממשלה. מדובר באדם שתרם את שנותיו היפות ביותר לשירות ביטחון מדינת ישראל ונושא על גופו את המחיר היקר.

''הוא בעל כישורים משפטיים וניהוליים מתאימים כפי שקבעה הוועדה למינויים בכירים בנציבות שירות המדינה, שדנה בדקדקנות במינויו. אני מקווה ומעריך שגם ביהמ"ש העליון יתרשם כך״, הוסיף אוחנה.