אורית סטרוק
אורית סטרוקצילום: ערוץ 7

בסוף שאלת המפתח היא שאלת עמית סגל: למה איילת שקד ניסתה להיכנס לליכוד?ואם היא כן היתה נכנסת לליכוד - האם אז היא היתה קוראת להצביע דווקא לליכוד ולא לרשימה שמימין לליכוד?

אז הנה תשובה האמתית: איילת שקד היא פוליטיקאית מוכשרת מאד ובעלת אידאולוגיה ימנית. כמוה יש פוליטיקאים מוכשרים וימניים נוספים, חברים טובים שלי, שאני מעריכה אותם מאוד, שנמצאים ברשימת הליכוד כי הם בוחרים להשפיע ולקדם את האידיאולוגיה הימנית שלהם מתוך הליכוד ולא מימין לליכוד.

השאלה מאיפה נכון יותר להשפיע, מבפנים או מימין - מונחת לפתחו של כל פוליטיקאי ימני שרוצה להשפיע. זו שאלה אמתית, לגיטימית. ורבים מתלבטים בה, התלבטות לגיטימית.

אני לא יכולה ולא רוצה להגיד שום דבר רע על פוליטיקאים ימניים מצוינים שבוחרים להשפיע מתוך הליכוד, כמו זאב אלקין, יריב לוין ונוספים.

אני יכולה להעיד עליהם שהם עושים עבודה טובה מבפנים, ובהחלט מפרגנת להם על כך. יחד עם זאת, אני משוכנעת שעבודתם לא תצלח, אם לא יהיה כח ימני חזק וגדול מאד גם מימין לליכוד. אני יודעת בוודאות ומהיכרות אישית, שגם הם מבינים שכך זה עובד.

ומן הכלל אל הפרט:
לגבי איילת שקד - ליכודניקים רבים רצו בה מאד בתוך הליכוד, היה על כך מאבק פנים-ליכודי משמעותי, ולכן טבעי שגם ההתלבטות שלה היתה יותר קשה.

אני שמחה מאוד שאיילת קיבלה בסופו של יום החלטה להשפיע מימין לליכוד. זו בשורה מצוינת לבוחרי הימין, כי זה בהחלט ממקסם את היכולת של הימין האידיאולוגי להשפיע על הליכוד בכנסת הבאה, ולמשוך חזק מאד את המפה הפוליטית - ימינה.

כי זה מה שחשוב למדינת ישראל, תמיד, ובמיוחד בעת הזו, ערב תכנית טראמפ, ובשעה שבליכוד יש קולות הקוראים לממשלה עם השמאל, וגם ראש הממשלה עוד לא אמר בעניין הזה דברים ברורים.

ימינה תמשוך ימינה, חזק ככל שתאפשרו לה.