החורבן במבוא מודיעים
החורבן במבוא מודיעיםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

פחות משבוע לאחר שקבעה המשטרה כי אין תשתית ראיית לקביעה כי השריפה במבוא מודיעים הייתה הצתה מכוונת, גורמים המעורים היטב בחקירת בשריפה מתעקשים לטעון כי השריפה בוודאות נעשתה בזדון, כך דווח ב'גלי צה"ל'.

לדברי אותם גורמים, "המשטרה יודעת שהגדרת השריפה כהצתה תכריח אותה לבצע פעולות רבות כמו איתור חשודים ומעצרים, הם יודעים שיהיה קשה עד בלתי אפשר לאתר חשודים כאלה ולכן בחרו בתור הגוף המוביל בחקירה להודיע שאין הצתה".

על פי הסדר של מוקדי האש הממוקמים בסמיכות זה לזה ובצורה שלא יכולה להשתמע ל-2 פנים, לא יכול להיות שמדובר בצירוף מקרים ואין מנוס מלהגדיר את השריפה כהצתה מכוונת, כך על פי הגורמים.

ההחלטה על סגירת תיק החקירה משליכה הן בהיבט כספי והן בהיבט הפלילי. על פי החוק, גובה הפיצויים שיקבלו תושבי מבוא מודיעים אם השריפה תוגדר כפלילית יהיה גבוה יותר. בנוסף, כאמור על פי הגורמים, כל זמן שהמשטרה לא מגדירה את השריפה כהצתה בזדון, נחסך ממנה לאתר חשודים ולבצע מעצרים.

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי חקירת המשטרה הייתה יסודית ובסופו של דבר המשטרה היא הגורם המוסמך בחקירת המישור הפלילי של השריפות במידה ויש כזה.

ממשטרת ישראל ודוברות כבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: לא היו דברים מעולם ולא ברור על מה נשענים טענות מגורמים עלומים שבינם לבין המציאות אין כל קשר.

כפי שצויין פעמים רבות, ממצאי החקירה המשותפת של משטרת ישראל ושל כבאות והצלה הועברו לעיון גורמי המקצוע באגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל ובפרקליטות מחוז מרכז ונקבע כי תיק החקירה ייסגר מאחר ולא נמצא כל ביסוס לעבירת הצתה.

צר לנו על הניסיון להציג מצג שווא הפוגע בתושבי המקום ובגורמי החירום וההצלה אשר ניהלו חקירה מקיפה, מקצועית ויסודית במטרה להגיע לחקר האמת.

"מבוא מודיעים עוד ישוב וישגשג"דוברות הקרן לידידות