אנשי הקונסוליה הבריטית בסיור של שוברים שתיקה בגבעון החדשה

תושבים בבנימין זועמים על עובדי הקונסוליה הבריטית במזרח ירושלים ובאיו"ש, שמגיעים לסייר ביישובי יהודיים מעבר לקו הירוק יחד עם פעילי ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה".

לידי ערוץ 7 הגיע תיעוד מאחד הסיורים של עובדי הקונסוליה, שהתקיים ביישוב גבעון החדשה בהובלת יהודה שאול, ממייסדי ''שוברים שתיקה''.

אריאל זכאי, תושב גבעון החדשה, אמר כי "כאשר גורמי שוברים שתיקה מקיימים סיורים ברכבים של קונסוליות מדי שבוע הדבר נראה לי תמוה כתושב. ארגוני שמאל קיצוני מביאים קבוצות של אירופאים ואמריקאים ומציגים להם תמונה מעוותת לחלוטין של המציאות.

"במקום להראות את המציאות בה אנו עם רודף חיים ושגשוג מול חברה פלסטינית החיה תחת דיכוי ועריצות, בוחרות הקונסוליות האירופיות לשתף פעולה עם ארגונים קיצוניים", הסביר זכאי.

דורון מזרחי, אביו של החייל זיו מזרחי הי''ד אשר נרצח בפיגוע בכביש 443 ומתגורר בגבעון החדשה, אמר כי "עצוב לראות איך אנרכיסטים קיצוניים מעדיפים לבגוד בעמם ולעשות הכל כדי לפגוע באחיהם. הגיע הזמן שממשלת ישראל תוציא את אותם הארגונים מחוץ לחוק ויפה שעה אחת קודם. את זיו שלי ז"ל אף אחד לא יחזיר אבל צריך לעשות הכל כדי למנוע את הפיגוע הבא".

תום ניסני, ראש אגף הפעילים של תנועת אם תרצו, אמר כי "סיורים משותפים של הקונסוליה הבריטית יחד עם ארגון הדה לגיטימציה הממומן מכסף זר, שוברים שתיקה, בתוך ישובים ישראלים ביהודה ושומרון תוך הטרדת התושבים וקידום פעילות אנטי ישראלית היא חציית קו אדום.

"הציבור הישראלי כבר מזמן הבין שהמטרה האמיתית של הארגון האנטי ציוני 'שוברים שתיקה' הוא שלילת ריבונותה של מדינת ישראל והחזרת מרכז הכובד לממשלות אירופה. כעת, מעבר לחתרנות המדינית הרגילה שהארגון הזה עושה בעולם לעידוד לחץ בינלאומי על ישראל, נחשף כי הם גם מסיירים עם הפריץ הבריטי ברחבי הארץ ומנסים 'לתפוס את היהודי'". ניסני הדגיש כי "על מדינת ישראל להבהיר לגורמים השונים כי מדובר בהתנהלות שאינה מקובלת".

מארגון ''שוברים שתיקה'' לא נמסרה תגובה.

מהקונסוליה הבריטית נמסר לערוץ 7: ''אנחנו יכולים לאשר שגורמים בריטיים רשמיים מסיירים באופן שגרתי ברחבי 'הגדה המערבית' כחלק מהמחוייבות הדיפלומטית שלהם, כולל הבנה של השפעת ההתנחלויות על פתרון שתי המדינות וקהילות פלסטיניות. כחלק מהעבודה הזו אנחנו נפגשים עם קשת רחבה של ארגונים''.