יריב לוין
יריב לויןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר התיירות יריב לוין מהליכוד תקף בראיון לרשת ב' את צו המניעה של בג"ץ למינוי מנכ"ל משרד המשפטים אופיר כהן.

בריאיון לרן בנימיני ואמילי עמרוסי אמר לוין: "זו שערורייה של ממש ויחד עם זאת היה צפוי לחלוטין".

לוין הסביר מדוע סירב להתמנות לתפקיד שר המשפטים בתקופת ממשלת מעבר, "היה ברור לי שאין טעם להיכנס למשרד בתקופת בחירות. בג"ץ היה כופה עליי להמשיך לעבוד עם מנכ"לית משרד שאני מעריך אותה אבל היא לא אשת אמוני".

"יש במדינת ישראל חוק ברור שקובע שבמצב של ממשלת מעבר ראש הממשלה ממנה את השרים. כאשר שר מתמנה, אם לא מאפשרים לו להביא לפחות איש אמון שיסייע בידו בתקופת ממשלת המעבר, אנחנו מציבים אותו במצב בלתי אפשרי שאין לו תקדים בשום מקום בעולם – אומרים לשר אתה תתמנה ותישא בכל האחריות אבל לא ניתן לך ולו את הכלי המינימלי של – מישהו שיעמוד בראש המנהל של המשרד ויוכל להבטיח שהמדיניות שאתה יכול לבצע אכן תתבצע".

לגבי התערבות בג"ץ בנושאים פוליטיים אמר לוין כי "זה מצב לא תקין. בכלל, אני חושב שההתנהלות הזו של בג"ץ שקובע מי יכול להיות רמטכ"ל ומי יכול להיות מנכ"ל משרד המשפטים ומי יכול להיות ראש ראשות המיסים זה דבר שאי אפשר להשלים איתו ואני מקווה שאת השינוי הנחוץ יהיה אפשר לבצע אחרי הבחירות".

השר לוין התייחס גם להחרגת רמת הגולן מהסכם הסחר שנחתם בין ישראל וקוריאה הדרומית: "אנחנו הבהרנו גם בכתב לקוריאנים שלהבנתנו ולשיטתנו ההסכם הזה חל על כל השטח כולל שטחי יהודה ושומרון והגולן, יכול להיות שלדרום קוריאנים ישנה פרשנות משלהם. אני מציע שנראה כיצד ההסכם מיושם בפועל".

השר לוין אמר כי לדעתו הפעילות בין שתי המדינות לא תיעצר והוסיף כי "זה הסכם חשוב שפותח הרבה דלתות בפני מדינת ישראל. כולם ייהנו ממנו בסופו של דבר, כולל יהודה ושומרון".