פסטיבל הכליזמר בשומרן

אלפי בני אדם הגיעו אמש (רביעי) לפסטיבל הכלייזמרים הרביעי בישוב רבבה בשומרון.

אמנים מכל העולם הופיעו בפני האלפים, ביניהם וירטואוז הקלרינט הבינלאומי הלמוט הייזל (פרנקפורט), וירטואוז הכינור הבינלאומי מריו קורוניץ (קרואטיה), וירטואוז האקורדיון הבינלאומי קונסטנסין איסצ'נקו (קייב) ועוד אמנים רבים מקנדה, מינכן, טביליסי וכן שלמה גרוניך, אהרון רזאל, ביני לנדאו וחנן בר סלע אמן הקלרינט והמנהל האמנותי של הפסטיבל.

את האירוע המרכזי פתח ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שאמר לקהל הרב שנאסף: "מרגש לראות את האלפים מגיעים מכל הארץ לצרוך תרבות בשומרון, זהו ערב של מוזיקה. השומרון מלא בימים אלו במטיילים והפסטיבל הוא אירוע השיא של הקיץ. האמנים המגיעים לכאן מכל העולם הם התשובה הניצחת לארגוני השמאל ולארגוני החרם. השומרון ימשיך לגדול להתפתח ואט אט אנחנו הופכים למעצמה של תרבות".

אהרון רזאל אמר לפני ההופעות: "היום גיליתי תגלית, שכלייזמר זה דבר שמקביל לצ'ונט והכל הולך, זה לפי האורחים. זה תמיד שמח, זו נשמה, אין לזה הגדרה ממש, זה יכול להיות קלרינט, זה יכול להיות גרמנים עם קלרינט, זה יכול להיות שלמה גרוניך מסלסל, כלייזמר זו מוזיקה סוחפת, עם הקהל".

''לא הופתעתי שמגיעים לשומרון אמנים מכל העולם", הוסיף רזאל, ''כולם יודעים שהתקשורת מנפחת דברים, כשאתה מדבר עם אנשים אתה שומע שהם יודעים את האמת, הם יודעים שעם ישראל הוא עם הנצח, וארץ ישראל שלנו. יש כאן חבר'ה גרמנים, ואוסטרים וכל מיני אנשים שמאמינים בזכותו של עם ישראל על ארצו".

קריסטוף פיטרס, נגן גיטרה בינלאומי, חבר ברביעיית ג'יטן בלונדס: "זו לא הפעם הראשונה שלי בפסטיבל הכלייזמרים הבינלאומי בשומרון, זהו פסטיבל מוזיקה מצויין". ביחס לתנועות החרם אמר פיטרס: "אנחנו מוסיקאים ועבורנו הנושא הוא מוזיקה. אנשים חבר טוב שלנו אומר שמוזיקה היא כמו תפילה אבל ללא הדת, לכן אנחנו כאן פשוט כדי לעשות מוזיקה".