ריבלין עם החניכים
ריבלין עם החניכיםצילום: דוברות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא הבוקר (חמישי) למפגש קצר וחיבוק עם חניכי ומדריכי קבוצת ׳חסמבה׳ מהבית הצפוני של ׳בית הגלגלים׳, הנמצאת במהלך מחנה הקיץ השנתי שלה.

עמותת "בית הגלגלים" פועלת למען ילדים, נוער ובוגרים עם מוגבלות פיזית, ומקיימת פעילויות רבות ומגוונות בשישה בתים שהיא מפעילה ברחבי הארץ.

קבוצת 'חסמבה' הגיעה יחד עם יו"ר "בית הגלגלים" ד״ר פנינה שוורץ שור - בתה של מייסדת העמותה, מרים שוורץ - שסיפרה לנשיא כי העמותה תהווה גוף מייעץ לאו״ם לאור פעילותה הענפה והמבורכת בארץ אליה נושאים עיניים מטפלים בתחום מכל רחבי העולם.

הנשיא ברך את החניכים והמדריכים ואמר להם כי עבורו כל מפגש עם אנשי הבית, חניכים ומדריכים כאחד, הוא רגע של נחת והשראה. ״ברכות לכם עם ציון שנת הארבעים לפועלכם, וברכות לאו״ם, שהשכיל להעזר בחכמתכם המסייעת לרבים כל כך באהבה, בחמלה, מתוך כבוד והערכה לכל חניך ויכולותיו״.

השנה כאמור, תחגוג העמותה 40 שנות פעילות, ומיום שהוקמה ועד היום מקדמת ברחבי הארץ צעירים עם מוגבלויות פיזיות ומוטוריות ועוזרת להם להשתלב בחברה. החניכים מקבלים את הכלים שמאפשרים לבני נוער עם מוגבלויות לחיות חיים עצמאיים בצורה אופטימלית.

ב"בית הגלגלים" שישה בתים המאכלסים חניכים מכל המגזרים, ביניהם בית בדרום לאוכלוסייה הבדואית ובית בצפון בוואדי ערה, בית נוסף מקיים פעילות ייחודית למגזר החרדי.

החניכים מגיעים אל "בית הגלגלים" אחת לחודש לשבת מלאה ופעם אחת בחודש אחר הצהריים ללא לינה. בחודשי הקיץ יוצאת הקבוצה למחנה קיץ בן שבוע וכך הופך הבית לפעילות מלווה לחיי השגרה של החניכים.