ידיעות אחרונות
ידיעות אחרונותצילום: פלאש 90

אוהדי בית"ר ירושלים נגד 'ידיעות אחרונות'. אחרי שגרמו לתאגיד השידור הישראלי 'כאן' להתנצל על דבריהם נגדם כשהוגש כנגדם תביעת דיבה מצד מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים ולאחר שפתחו במחאה על משרד הכרטיסים 'לאן', אוהדי בית"ר ירושלים פותחים בקמפיין חדש - הפעם נגד מי שמכנים עצמם, "העיתון של המדינה" - 'ידיעות אחרונות'.

הכל החל כאשר במהדורה המיוחדת לרגל פתיחת העונה שתיפתח מחר (מוצאי שבת) במוסף הספורט של העיתון הנפוץ בארץ, נכתבו מעט שורות על כל קבוצה וקבוצה בליגת העל בכדורגל.

מהסיכומים שנכתבו על כל קבוצה וקבוצה ניתן היה לראות כיצד ישנה יד מכוונת של ממש המנסה לפגוע באוהדי הקבוצה הירושלמית ואף במועדון עצמו.

בסיכום של כל קבוצה נכתבו מספר מילים המספרות על החסרון בכל קבוצה לטענתם של עורכי העיתון, אך ניתן היה להבחין בקלות באפליה של ממש בין הקבוצות השונות.

בעוד על קבוצות כמו מכבי חיפה ומכבי ת"א נכתבו דברים עדינים כמו "מחלוקות בין מחנות האוהדים השונות שהובילו לקטטות" בכל הקשור למכבי חיפה זאת על אף הסכסוך הארוך בין הקהל לבעלים, ההפגנות והחרמות המשחקים, וכנגד מכבי ת"א נכתב כי לזו יש "נטייה לגזענות" על אף שבקבוצה הצהובה מת"א לא משחק אף שחקן ערבי כבר עונה חמישית ברציפות בשל מאבקם של האוהדים הקיצוניים שם, בחסרונות של בית"ר נכתבו דברים קשים היכולים להוות עילה לתביעת דיבה.

"קהל שלא מסכים לקבל שחקן מוסלמי, גזענות בלתי פוסקת ואלימות", נכתב בחסרון של הקבוצה מהבירה.

עורכי העיתון התכוונו בדבריהם לסערה סביב החתמתו של עלי מוחמד בקבוצה, כשאימון הפתיחה החגיגי פוצץ רק שמדובר היה בקומץ של 50 ילדים בלבד בעוד שרבים הגיעו למפגן תמיכה בשחקן ובבעלים יומיים למחרת והצהירו כי מקבלים כל שחקן באשר הוא.

גם לגבי הגזענות והאלימות במגרשים הוציאו עורכי העיתון את דיבת האוהדים והמועדון הירושלמי, כאשר בדו"ח סיכום העונה של התכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' צויין כי מאז הגיע משה חוגג לבירה לא התקיימו כלל אירועים אלו ביציעי אוהדי בית"ר ירושלים.

טקסט זה הופץ ברשתות החברתיות ויצר סערה של ממש כמו אש בשדה קוצים ובקרב אוהדי בית"ר ישנה תמימות דעים שלא רק להחרים את העיתון אלא אף להסיר את הכפפות ולתבוע דיבה את עורכי העיתון.

"הגיע הרגע לעשות מעשה!", נכתב באחד מדפי האוהדים, "אנחנו קוראים למשה חוגג ולמנכ"ל הקבוצה מוני ברוש וליועצים המשפטיים של הקבוצה להגיש תביעת דיבה נגד ידיעות אחרונות שהכפישו קהל אוהדים שלם והוציאו את דיבתנו רעה", נכתב.

"לא ייתכן שגוף תקשורת בישראל יפרסם אמירות כאלו כלפי עשרות אם לא מאות אלפי אוהדים, ולא יתן את הדין!".

במקביל הודיעו האוהדים הרבים והזועמים כי יפנו הן למשרד התקשורת והן למועצת העיתונות ולעורכי דין המומחים בתביעות דיבה בכדי להעניש בחומרה את מערכת העיתון ואת העומדים בראש המהדורה המיוחדת.

"אנחנו יוצאים הבוקר למלחמה ב״עיתון של המדינה״ שבעליו עמד השבוע לשימוע באשמת שוחד", נכתב ברשתות החברתיות. זוהי קריאה למאבק תודעתי. לא אלים. לא מכפיש. קריאה למאבק על השם הטוב שלנו, אוהדי בית"ר ירושלים".

"יש גבול לכמה רוע, שנאה והכפשות אנחנו יכולים לספוג" סיכמו האוהדים הזועמים.