קריאות "חזיר יהודי" במשחק כדורגל
קריאות "חזיר יהודי" במשחק כדורגלצילום: איסטוק

קריאות אנטישמיות במהלך משחק כדורגל בגרמניה. אוהדי קבוצת הכדורגל חמניץ המשחקת בליגה השלישית במדינה כינו את המנהל הספורטיבי של המועדון, תומאס סובוציק, "חזיר יהודי" במהלך משחק מול קבוצת המילואים של באיירן מינכן שהתקיים ביום שבת.

הכינוי האנטישמי הגיע לאחר שהמנהל הספורטיבי החליט לסיים את חוזהו של קפטן הקבוצה, דניאל פרהאן, בטענה כי "הוא גילה הזדהות וסימפטיה עם גורמים מובילים בארגון האוהדים החוליגני והימין קיצוני של הקבוצה".

במהלך המשחק אתמול גם הניפו האוהדים כרזה בזכות הקפטן לשעבר, בה נכתב "לפחות פרהאן הוא לא כושי". בתגובה לקריאות האנטישמיות והגזעניות, פירסמה הנהלת המועדון הודעת גינוי לאוהדי הקבוצה, ואסרה על השחקנים לגשת אל הקהל בסיום המשחק ולהודות לאוהדים על תמיכתם.

"אסרנו על השחקנים להודות לאוהדים. הסיבה לכך היתה ביטויים מקצה היציע במהלך המחצית השנייה אשר מועדון הכדורגל חמניץ וכל הפעילים בו מחשיבים כדוחים לחלוטין. שירי האוהדים לא יכולים להתקבל בשום צורה בחברה שלנו, ואנו שוקלים לפעול בדרכים חוקיות נגד האוהדים שלנו" נמסר בהודעת המועדון.

אוהדי קבוצת חמניץ ידועים כפעילי ימין קיצוני בעלי דעות גזעניות ואנטישמיות. במהלך משחק בחודש מרץ האחרון הניפו האוהדים שלט לזכרו של תומאס הלר, מנהיג ימין קיצוני מקומי, שהקים בשנת 1990 את ארגון האוהדים המקומי "גזענים חוליגנים נאצים".