GLE
GLEצילום: יח"צ מרצדס

מרצדס החלה בשיווק ה-GLE החדש בישראל.

הדור החדש של הרכב מציג מנועים חדשים ומתקדמים, לראשונה, עם אופציה ל-7 מקומות, מערכת MBUX משופרת, נהיגה סמי אוטונומית ומערכות בטיחות מתקדמות תוך הקפדה על תפיסת העיצוב החדשנית של הקונצרן ושלל אפשרויות לנהיגת שטח כביש.

דגם ה-GLE מושק בישראל עם 3 מנועים חדשים וחסכוניים בנפח משתנה (תלוי גרסה) של 2-3 ליטרים עם 4 עד 6 צילינדרים המשודכים לתיבת ההילוכים המתקדמת של מרצדס (G-TRONIC9) ומפיקים 245-367 כוחות סוס ותאוצה מאפס ל-100 ב-5.7 עד 7.2 שניות.

לגרסה הבכירה ה-GLE450 מתווספת מערכת היברידית חשמלית 48vהמעניקה תמיכה מוגברת למנוע באמצעות 22 כ"ס המופעלים במצב EQ Boost.

מלבד בידוד הרעשים המרשים, נוחות הנסיעה בכביש וממשק משתמש מתקדם, ה-GLE החדש מציע אופציה לנסיעה בשטח עם מצב נהיגה ייעודי לשטח הכולל DSR (בקרת ירידה במורד). מתלי האוויר האדפטיביים שמגיעים כסטנדרט ברמת הגימור הגבוהה מאפשרים להגביה את הרכב בעד 6 ס"מ.

מערכת המתלים החדשה, ה-E-Active Body Control, תהיה זמינה כאופציה. המערכת הזו משפרת את נוחות הרכב באמצעות סריקת הכביש מלפנים וכמובן משפרת את יכולת השטח. במערכת זו ניתן לשלוט בכל מתלה בנפרד לטובת סיוע בשטח.

בפן הנוחות והבידור ה-GLE החדש מציג הנדסת אנוש ועיצוב פנים מרשים שמציג קונספט חדש, ללא חופה ללוח השעונים ושני מסכי ענק, בגודל 12.3", אחד משמש כלוח השעונים והשני כמסך ה-MBUX. הרכב יגיע כסטנדרט עם מערכת ה- MBUX המשופרת, עם שני צגי מגע בגודל של 12.3 אינץ', ניווט מקורי בשפה העברית, עברית מקורית ואופציה להתאמה אישית ושליטה מלאה ברכב באמצעות דיבור, ניווט בשילוב מציאות רבודה (כאופציה) ועוד.

הרכב מגיע עם שלל מערכות בטיחות וסיוע לנהג ובניהן: בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב עם פעולה אקטיבית למניעת סטייה, Driving Assistance package Plus, Active Distance Assist DISTRONIC,Active Braking Assist with Cross-Traffic Function, Active Steering Assist, PRE-SAFE® PLUS ועוד.

הדור החדש של ה-GLE גדל בממדים ביחס לקודמו, בסיס הגלגלים צמח ב-8 ס"מ (2,995 ס"מ) והאורך עלה ב-10.5 ס"מ (4,924) והרוחב ב-1.2 ס"מ. המידות החדשות של רכב ה-SUV מאפשרות למרווח רב יותר לנוסעים בשורה השנייה והשלישית.