"נקיים את האירוע ללא סממנים פוליטיים"

שופטי בג"ץ דחו בצהריים (ראשון) עתירה שהגישו מארגני טורניר כדורגל למשפחות מהעיר העתיקה בירושלים נגד החלטת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן למנוע את קיומו.

השר ארדן קיבל את ההחלטה שלא לאפשר את קיום הטורניר בעקבות מידע לפיו הטורניר, אותו ארגנה עמותת בורג' אלקלק מתקיים בחסות הרשות הפלסטינית ובמימון ההתאחדות הפלסטינית בראשותו של ג'יבריל רג'וב.

במהלך הדיון הוצג לשופטים, נועם סולברג, יעל וילנר ואלכס שטיין, מידע חסוי המבסס את הטענות לפיהן מדובר בטורניר המתקיים בחסותה של הרשות הפלסטינית.

עם חזרתם של העותרים לאולם אמר השופט סולברג, "אנחנו לא אוהבים דיונים במעמד צד אחד אך אי אפשר לחשוף את החומר החסוי".

השופט סולברג ציין עוד, "האירוע מומן על ידי ג'יבריל רג'וב כדי לפגוע בריבונותה של ישראל בירושלים וראינו סימוכים לכך", והמליץ לעותרים למשוך את העתירה.

נציג העמותה, עו"ד מוהנד ג'בארה, אמר לשופטים, "אי אפשר בהינף יד לזרוק את האירוע. אולי המשטרה תגיד לנו איזה סממנים יש להוציא כדי שאפשר יהיה לקיים את האירוע. המטרה שלנו להפוך את האירוע לאירוע ספורט טהור".

לאחר מכן הודיע עורך הדין כי העותרים החליטו לחזור בהם מהעתירה, "יש לחץ אדיר של הילדים לקיים את האירוע עוד השנה. ננסה לרוקן את האירוע מכל הסממנים שקיימים היום על מנת שהדברים לא יחזרו לפתחו של בית המשפט".

לאחר שהסתיים הדיון אמר עו"ד ג'בארה, "בית המשפט שוכנע בטעות במעמד צד אחד כי המטרה לפגוע בריבנותה של מדינת ישראל. נקיים את האירוע בימים הקרובים בלי הסמל הפלסטיני ובלי אירוע פתיחה ונעשה את זה בתאום מראש עם השר ארדן".

השר ארדן בירך על ההחלטה ואמר, "צריך להפנים שהרש״פ פועלת כיום בכל דרך אפשרית כדי לנסות לערער את ריבונותנו בירושלים והיא נעזרת במפרי חוק שמשקרים ומאשימים תמיד את המשטרה. אני מברך על כך שבית המשפט הבהיר בצורה חד משמעית שמהות האירוע אינה רלוונטית אלא הפרת החוק והפגיעה בריבונות בבירה. תושבי מזרח ירושלים רשאים לקיים כל אירוע תרבות אולם לא בכדי להכניס את הרש״פ לעיר. אני אמשיך להוביל מדיניות תקיפה ולהילחם בכל הפרה של ריבונותנו".