תיעוד המעצר סמוך למקום הפיגוע

אב ובנו תושבי גוש טלמונים יצאו ביום שישי להפגין בצומת הדואר סמוך למעיין דני, מקום הפיגוע בו נרצחה רנה שנרב הי"ד ונפצעו אחיה ואביה.

בסרטון שצולם במקום ההפגנה נראה הצעיר עומד על המדרכה ומתווכח עם השוטר, כשלפתע מחליט השוטר לעצור אותו. כאשר אביו ביקש להבין את סיבת המעצר עצרו השוטרים גם אותו.

האב ובנו הובאו לתחנת המשטרה במודיעין עילית, ושוחררו לפני שבת. אולם היום (ראשון) הם זומנו לחקירה בשנית.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המסייע לאב ולבנו ביקר את התנהגות השוטרים "במהלך יום שישי לאחר הרצח הנתעב במעיין דני התקבצו מספר אנשים באזור למחאה לגיטימית. במקרה הזה הגיעו אנשים תושבי האזור עם סוכריות, לא ממקום מתפרע אלא מתוך מקום של להפגין בצורה לגיטימית. לצערנו משטרת ישראל במקרה הזה, כמו תמיד באזור יו"ש, אינה מכבדת את חופש הביטוי והמחאה. הם באו בצורה התקפית, ועצרו במעצר שווא את הבחור הצעיר ואביו על לא עוול בכפם ורק כדי להרתיע אותם ואת המפגינים".

עו"ד קידר הוסיף, "חבל שמשטרת ישראל נוהגת באפליה. למול מחאת יהודי אתיופיה ומחאות כלכליות נהגו בכבוד כלפי המוחים, ורק פה, כלפי מחאה שקטה ולגיטימית - נקטו ביד קשה. אנו קוראים לשר לביטחון פנים לטפל בבעיה".

ממשטרת ישראל נמסר: ''במקום התפתחה התקהלות של מספר מפגינים שלמרות הנחיות השוטרים החליטו לרדת לכביש ולסכן את עצמם ואת משתמשי הדרך. אל אף הרגישות שגילו השוטרים לא היה מנוס אלא לעצור את השניים בכדי למנוע פגיעה בחיי אדם.

''אמש הייתה הפגנת מחאה גדולה יותר במקום ולאור העובדה שהמפגינים נשמעו להנחיות המשטרה ולא היוו סכנה במקום אף אחד לא נעצר. משטרת ישראל תמשיך לאפשר מחאות כל עוד והן לא מסכנות את חיי המוחים והציבור במקום''.