מוטי שטיינמץ
מוטי שטיינמץצילום: יעקב מדר

בית המשפט המחוזי בחיפה ביטל הופעה לגברים בלבד שתוכננה להתקיים מחר (שני) במרכז הקונגרסים בעיר.

שדולת הנשים עתרה נגד האירוע לציבור החרדי, שבו היו אמורים להופיע הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד תחת הכותרת "קומזיץ של התרוממות וכיסופין אל תוך אווירת הימים הנוראים".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע בחוות הדעת שהעביר לבית המשפט, כי עיריית חיפה המממנת את האירוע "לא עמדה בנטל על מנת להבהיר את ההצדקה לקיומו של האירוע במתכונתו הנוכחית המיועדת לגברים בלבד".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב על החלטת בית המשפט: ''הציבור החרדי נרדף על ידי מפלגות וארגונים שונים. בית המשפט היום נותן את הלגיטימציה לארגוני שנאה אלו, הצביעות זועקת לשמים כאשר אומרים חייה ותן לחיות אך בהתנשאות ורודנות מתערבים פעם אחר פעם בנעשה בציבור החרדי עד אשר לא מאפשרים לציבור החרדי לחיות באורח חייו ואמונתו.

''דברים אלו לא ישבור את רוחנו ולא ישנה את השקפתנו והליכותינו. אנחנו לא נשיר את השירים שלנו במחתרת", הדגיש חבר הכנסת מקלב.

ממפלגת ש"ס נמסר ''תנועת ש”ס מצרה על החלטת בית המשפט בחיפה לבטל את האירוע המוסיקלי לבני הישיבות. ההחלטה הדורסנית מונעת מציבור גדול במדינה לחיות על פי אמונתו ואורחות חייו. נמשיך להאבק כדי שכל הציבורים במדינת ישראל יזכו לשיוויון זכויות ולשירותים המגיעים להם בזכות ולא בחסד''.

מפורום קהלת נמסר: ״בית המשפט המחוזי בחיפה נזהר מלקבוע שהצעת פעילות בהפרדה לציבור החרדי אינה חוקית, ויש לברך על כך. בדומה לעמדה שפרסם בשבוע שעבר היועמ"ש, גם בית המשפט המחוזי ער לצרכים השונים של האוכלוסיות השונות, ומבחין בין מקרים שבהם הפרדה לגיטימית ומקרים שהיא איננה.

עם זאת, ראוי שבית המשפט לא יפריז במעמד הנורמטיבי של עמדת היועץ המשפטי לממשלה. על שופט להכריע בהתאם להבנתו את הדין, שהרי אין עליו אלא מרות הדין, ולא לפי מידת הציות של העירייה ליועמ"ש״.

יו"ר ארגון שוברות שוויון, נעמה זרביב: "שדולת הנשים, גוף קיצוני, שוב הוכיח היום את שתי מטרותיו- לסכסך בין המינים, ובין המגזרים השונים במדינת ישראל. קיום ארוע לגברים בלבד, כאשר ארועים לנשים מתקיימים במקביל, אינו מהווה פגיעה בנשים. אנו מצרות על כך שבעיני שדולת הנשים פירגון ונאמנות בין בני זוג היא מציאות בלתי סבירה".