אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

'דגל התורה' נגד היועמ"ש מנדלבליט: במאמר מערכת חריף מסוגו משתלח הבוקר 'יתד נאמן' הליטאי ביועמ"ש מנדלבליט וקורא למתפללים בבית הכנסת בו הוא מתפלל "לגרום לו להרגיש את הדחיה".

הסיבה: חוות הדעת שהנפיק בסוף השבוע האחרון ובה נתן צידוק לעתירת שדולת הנשים נגד אירוע הזמר בחיפה, חוות דעת שהיוותה בסיס לפסיקת בית המשפט נגד קיום האירוע.

"היועץ המשפטי חצה קו אדום", פותח מערכת המערכת, "אמנם מדינת ישראל החליטה כבר מזמן שהיא מעוניינת ב"חרדו-ריין", ארץ נקייה מחרדים. אחרת אי אפשר להסביר את האג'נדה העקבית להתנכל לאורח החיים היהודי ולהצר את צעדי היהודים באופל שהחיים הפכו להיות בלתי נסבלים".

עד מהרה עובר כותב המאמר להתנגח אישית ביועמ"ש. "כשיושב אדם דתי בעל חזות של אדם ירא שמים, אדם שמגיע ללמוד קבלה בבתי מדרשות, מנסח הנחיה חוקית ומוציא מתחת ידו הוראה האומרת שגם אם חרדים רוצים לקיים אירוע שמיועד להם בלבד, תוך שמירה על הקפדה דתית והלכתית, אסור להם – זו חצייה של קו יהודי אדום. אדם שמכיר את ההוויה ומכריע נגדה, הופך לבו לשנוא עמו.

"אם יועץ הופך רועץ לעמו, אם אדם שמבין שיש דברים שאינם שייכים כלל לנשים, שזה לא אירוע זמר חילוני אבל עם כיפה, מחליט שזה אסור, אי אפשר שלא לחשוד ולהרהר שהכל נעשה כדי לרצות את המערכות המגוייסות של המשפט והתקשורת, והצורך לרצות את הסגנית שלו דינה זילבר וגדודי שמאלניה, היא חלק מאדרת כזב של נאורות שהוא חייב להתהדר בה, בדרכו למינוי הנכסף בבית המשפט העליון, בתמיכת האליטות.

"הכיפה לא יכולה לכסות על קרחת רעיונית, והזקן הוא זקנו של הרצל שרצה לכלוא את הרבנים בגטאות. כאשר אדם המסתווה בנוצות של איש תורני, מוציא מתחת מקלדתו חוות דעת רעילה האוסרת על יהודים לחיות לפי אורח חייהם, צריך לבדוק גם בציציותיו. הוא לא קיבל את זה בחלום מהאדמו"ר מאשלג שהוא מתהדר כחסידו! זה לא כתוב בספר "הסולם" שהוא נוהג להתגאות בלימודו! אי אפשר להשתחרר מהתחושה שההפרעה לאורח החיים היהודיים נובעת מכך שהמטרה – העליון – מחדשת את האמצעים!".

כותב המאמר אף מעודד את מתפללי בית הכנסת בו הוא מתפלל לגרום לו "להרגיש את הדחיה", כלשונו. "אם ההפגנות בדרכו של מנדלבליט לבית הכנסת מסעירות את מדינת ישראל, לפחות גם בבתי הכנסת, שם רק מתפללים, הוא חייב להרגיש את הדחייה, את הבוז ואת שאט הנפש שהלב היהודי מרגיש כלפי רועץ שידו לא רועדת כשהוא כותב החלטה, כשמחר היא עלולה לשמש גם את שיני הדחפור שיהרוס את עזרת הנשים בהיכלי התפילה, בגין איסור קיום ארוע לגברים בלבד.

"זה לא יעזור, מנדלבליט. את מנגינת הנצח של האדם היהודי, אי אפשר להפסיק. אתה לא הראשון וגם לא האחרון שיירדו לטמיונות ההסטוריה. ההחלטה האומללה והמרושעת שיצאה תחת קולמוסך היא לא רק שיר ארס, אלו הם גם תווים לדמותך!".