בן גביר: ההחלטה לפסילה היא זאת שתעביר אותנו את אחוז החסימה

ראשי מפלגת עוצמה יהודית מקיימים בירושלים מסיבת עיתונאים בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפסול את חברי הרשימה ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

"חברי הרשימה המשותפת רוצים לפגוע באזרחי מדינת ישראל", אמר איתמר בן גביר, "איילת שקד אמרה שהעליון כבר לא סניף של מרץ, אבל מתברר שאחרי ארבע שנות כהונה, עולם כמנהגו נוהג. לא ראינו שום שינוי מהותי במערכת המשפט"

בן גביר טען "מהבוקר אנחנו מקבלים עשרות פניות של מצביעים שהודיעו לנו שהם התכוונו להצביע למפלגה אחרת אבל בעקבות הפסקה של בג"צ הם יצביעו לנו", אמר, "ההחלטה לפסילה היא זאת שתעביר אותנו את אחוז החסימה".

"פניתי הבוקר ללשכת רה"מ ואמרתי להם שאנחנו הסיכוי היחיד לממשלת ימין. נתניהו ושאר מפלגות הימין לא יכולים להקים ממשלת ימין. העברתי מסר ללשכת נתניהו שלא יקרה שום דבר אם לליכוד או לימינה לא יהיה עוד מנדט, ואם כל הכבוד לרוני ססובר, ארבעת המנדטים של עוצמה יהודית הם אלו שיקימו כאן ממשלת ימין. הצעד הלא שוויוני הזה לא רק שלא פוגע בנו, הוא נותן לנו את הכוח לפעול עד הנצחון".

מרזל: שופטי העליון הם האויבים של היהדות


איש עוצמה יהודית שנפסל ברוך מרזל אמר "מיד שראיתי את הרכב בית המשפט, הבנתי את הפסוק 'מקום המשפט שם מקום הרשע' שופטי העליון הם האויבים של היהדות, של ארץ ישראל, של כל דבר שבקדושה".

בית המשפט העליון הודיע אמש על החלטתו שלא לאפשר לחברי עוצמה יהודית בנצי גופשטיין וברוך מרזל להתמודד בבחירות לכנסת ה-22, בשל הסתה לגזענות.

הרכב מורחב של תשעה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט, אסתר חיות, החליט פה אחד לפסול את גופשטיין, בעוד שלפסילת מרזל התנגד בדעת מיעוט השופט נעם סולברג. השופטים קבעו פה אחד כי עוצמה יהודית תוכל להתמודד בבחירות, ללא המועמדים שנפסלו, והתירו גם לרשימה המשותפת להתמודד.

בנוגע לגופשטיין כתבו השופטים כי קיימות "עשרות ראיות המעלות תמונה ברורה, חד-משמעית וגלויה על פניה – ולפיה בהתבטאויותיו הרבות ובמעשיו כמי שעומד בראש ארגון להב"ה מסית גופשטיין באופן שיטתי לגזענות נגד הציבור הערבי באופן המצוי הרחק בעומק האזור האסור של הסתה לגזענות".

אנשי עוצמה יהודית תוקפים את בג"ץ בעקבות פסילת מרזל וגופשטיין

שופטי העליון לא קיבלו את הצהרותיו של מרזל. השופטים ציטטו מאמר שפרסם מרזל באוקטובר 2015, שבו התייחס לערבים אזרחי ישראל כולם כאל אויב וכתב: "הפתרון הוא אחד והוא הפיתרון היהודי של התורה הקדושה — הפרדה, הבדלה ולא ערבוב. אנחנו כאן והם שם – לשלוח את האויבים לארצות ערב! שם ייהנו משלטון ערבי כאוות נפשם".

השופט נעם סולברג, בדעת מיעוט, סבר כי יש אפשר למרזל להתמודד. זאת, לדבריו, כיוון שפסילה היא "פגיעה אנושה בזכות החוקתית לבחור ולהיבחר, ומניעת השתתפות בבחירות לכנסת לא תעשה אלא כאשר כלו כל הקיצין".

השופטים דחו את הערעורים על החלטות ועדת הבחירות להתיר לעוצמה יהודית ולרשימה המשותפת להתמודד בבחירות.