שמעון אוחיון
שמעון אוחיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות אמירתו של חה"כ בן ברק "הם שחורים, אנחנו לבנים", תוקף יו"ר ברית יוצאי מרוקו, ד"ר שמעון אוחיון, את הפוליטיקאים ואנשי הרוח המתבטאים באופן גזעני בעיקר בתקופת בחירות.

"שוב במערכת בחירות אנחנו נתקלים באמירות אומללות בעלות ניחוח גזעני ומתנשא. למי בן ברק מתכוון שהוא אומר 'שחורים'? למזרחיים? למי בדיוק?", תוהה אוחיון.

"אני חושב שאחרי 70 שנה, עדות המזרח בישראל לא צריכים להוכיח את נאמנותם ולהרגיש נחותים ומושפלים. דווקא נבחרי הציבור ואנשי הרוח, האמורים להוות דוגמה ומופת לכל חלקי העם, הם מרשים לעצמם לירוק ארס גזעני ומבחיל כלפי חלקים נרחבים מהעם", הוא מוסיף.

ד"ר אוחיון טוען כי אמירות מסוג זה יוצרות נזק ארוך טווח, "בכל מערכת בחירות מתעורר לו גזען אחר. הבעיה היא שלאחר שהבחירות עוברות והכותרות יורדות, אנחנו נשארים עם הקרע וזרעי השנאה והקיטוב שהאמירות הללו מחדירות בקרבנו. מדובר בבורות ונבערות של אנשים שנחשבים כביכול כנאורים"

"אנחנו נמשיך לפעול באופן יום יומי כדי להפגיש קבוצות שונות בחברה הישראלית ולגדל דור שמתנער מאמירות מקטבות ומפלגות. ההבהרה של בן ברק לא מועילה משום שהנזק כבר נעשה. לצערי, עוד לא התאוששנו מן הכאב והטראומה המלווה את העולים מאתיופיה וכבר אנחנו עוסקים באמירה גזענית דוחה נוספת. שבענו כבר מאמירות כאלו", מסכם אוחיון.