מברך. יוסי צור
מברך. יוסי צורצילום: פלאש 90

האב השכול יוסי צור מברך על החלטת שר הפנים אריה דרעי לבטל את מעמד הקבע של שני תושבי מזרח ירושלים, אצחאק טאהר צלאח עארפה ומוניר רג׳בי, אשר הורשעו בביצוע פיגועים רצחניים.

צור, שאיבד את בנו אסף בפיגוע באוטובוס קו 37 בחיפה בשנת 2003 בו נטל חלק מוניר רג'בי, תיאר את תחושותיו "מאבק ציבורי של שנים רבות של שלושה אבות, יוסי צור, רון קרמן ויוסי מנדלביץ, שילדיהם נרצחו בפיגוע באוטובוס 37 בחיפה בשנת 2003, הגיע היום לסיומו".

בדבריו הודה צור לשר הפנים דרעי, לשר המשפטים אוחנה וליועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, אך הוסיף כי למרות הצעד המשמעותי אין בכוונת ההורים להניח לנושא, והם ימשיכו להיאבק "בכדי שמדינת ישראל לא תיתן למחבל מעמד זמני שיתיר לו לגור בישראל וגרוע מכך, לחזור לחיפה בקרבה למשפחות הנרצחים".

היות ועם קבלת המשכורת ותנאים נוספים מידי הרשות הפלסטינית נוצרה זיקה ברורה בין המחבל לרשות, דורשים ההורים כי עם שחרורו מהכלא יועבר לשטחי הרשות הפלסטינית ויגור שם.

"אסור שאי פעם מי ממשפחות הנרצחים תיתקל במחבל שאחראי לרצח יקירם ברחוב, בקניון או בכל מקום ציבורי אחר", הוסיף צור.

נזכיר כי המשפחות השכולות שלחו מכתב לשר הפנים אריה דרעי, בו שטחו בפניו את בקשתם להשתתף בשימוע שנערך למחבל שביצע את הפיגוע בחיפה לגבי שלילת תושבותו. במכתב ציינו נציגי המשפחות את התגייסות ארגון 'המוקד להגנת הפרט' לעזרת המחבל ואת העובדה כי הם מייצגים אותו בדיון.

ארגון 'עד כאן' סייע למשפחות השכולות, והצטרף לפנייתן לשר דרעי. במכתב נטען כנגד 'המוקד להגנת הפרט' כי סיוע למחבל שכזה מהווה יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות. "נראה כי לא מדובר בייצוג משפטי גרידא, כי אם בסיוע מתוך תחושת שליחות ואמפתיה של 'המוקד' למחבל מוניר רג'בי". כעת מברכים בארגון על החלטת השר לבטל את תושבתו של המחבל.

מנכ"ל ארגון 'עד כאן' גלעד אך בירך גם הוא על ההחלטה, "אנו מברכים על החלטת שר הפנים לבטל את מעמד הקבע של המחבל. לא יתכן שמחבל שהיה שותף לרצח ישראלים, בניהם נערים קטינים שטרם סיימו את חוק לימודם, יוכל להסתובב ברחבי ישראל, לגור בה, ולהמשיך את חייו כרגיל".

"בנוסף, החלטת שר הפנים שופכת אור חדש על בחירתו של ארגון 'המוקד להגנת הפרט' להגן על המחבל מוניר רג'בי, ולייצג אותו בהליך המשפטי של שלילת התושבות. אנו שמחים שהשר לא נשמע לדברי הבלע של 'המוקד', אלא בחר בהיגיון הבריא ובעשיית הצדק", הוסיף אך.

עו"ד צור פלק, ראש המחלקה המשפטית בארגון 'עד כאן', מסר "אנו מברכים את שר הפנים ח"כ אריה דרעי על החלטתו, אנו מקווים כי החלטה זו תהיה פתח לשימוש באמצעי נוסף נגד בני העוולה המנצלים את התושבות הישראלית שלהם לצורך רצח יהודים".

עו"ד פלק התייחס להתנהלות 'המוקד להגנת הפרט' "היות ואנו מכירים את פעולות "המוקד להגנת הפרט" בסיוע לאכזריים שבשונאי ישראל, אנו מערכים כי החלטתו של השר דרעי תעמוד בקרוב במבחן בג"ץ וזאת כשמצד אחד נבקש לעמוד לצד המשפחות השכולות ושר הפנים, ואילו בצד השני יעמוד 'המוקד להגנת הפרט' ששם לו למטרה לסייע למחבלים שפלים ולנצל את הדמוקרטיה הישראלית לצורך כך. אנו תקווה כי בית המשפט העליון יבהיר בצורה חד משמעית כי ישראל היא מדינת חוק, וכי מחבלים שפוגעים ביהודים עקב יהדותם לא יהנו מתושבות ואזרחות ישראלית כפי שקבעה כנסת ישראל".

נזכיר כי בפיגוע באוטובוס קו 37 בחיפה בשנת 2003 נרצחו 17 בני אדם, מתוכם 9 תלמידי תיכון. בעקבות הפיגוע הורשע רג'בי בעבירה של סיוע לאויב בשעת מלחמה ונגזר עליו מאסר עולם, שנקצב למאסר של 20 שנה.