בית ספר
בית ספרצילום: ISTOCK

בית הדין הארצי לעבודה הוציא היום (רביעי) צווי מניעה לארגון המורים העל יסודיים בעקבות בקשת המדינה ומרכז השלטון המקומי. שנת הלימודים בבתי הספר התיכונים צפויה להיפתח כסדרה.

השופטים ציינו כי התנהלות ארגון המורים – הכרזה על סכסוך עבודה בעילה אחרת מדי יום, בזמן שחלק מהעילות "עומדות בסתירה להתחייבות ארגון המורים לשמור על שקט תעשייתי" – אינה עולה בקנה אחד עם "חובתו של ארגון עובדים לנהוג בתום לב, ואינה תורמת לקידום יחסי עבודה תקינים ולפתרון בעיות המתעוררות במהלך השוטף של הדברים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס מסר בתגובה למתן צו המניעה לארגון המורים: "אני מברך על החלטת בית הדין שמנעה שביתה מיותרת. עם ישראל לא יהיה בן ערובה בידי יו"ר ארגון המורים המנהל אג׳נדה אישית ללא כל קשר להסכמים שהוא חתום עליהם ולמציאות בשטח. השלטון המקומי בראשותי ימשיך לפעול על מנת ששנת הלימודים תיפתח כסדרה".

בשבוע שעבר הודיע ארגון המורים כי ישבית את תחילת שנת הלימודים. יו"ר הארגון, רן ארז, אמר כי הרשויות המקומיות ונציגי המדינה "לא מוכנים ללכת לקראתנו. רואים במורים אסקופה נדרסת, שק חבטות. חושבים שהמורים הם בייביסיטר. זאת הסיבה שחסרים מורים ומנהלים. מדברים על חשיבות מערכת החינוך, אבל לא משקיעים שום דבר. אנחנו במצב של אין-ברירה".

בית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב ידון בצהריים בבקשת משרד האוצר להוציא צווי מניעה נגד ההחלטה להשבית את הלימודים בבתי הספר היסודיים ב-1 בספטמבר על ידי הסתדרות המורים.

באוצר טוענים כי אין עילה מספקת להשבתת מערכת החינוך, בעוד הסתדרות המורים דורשת לשנות את ההסכמות שעליהן היא חתומה. עוד הוסיפו כי בעת ממשלת מעבר יש קושי ממשי להיענות לדרישות הסתדרות המורים.

בהסתדרות המורים הגישו בקשה דחופה לדחות את הדיון הצפוי למחר בבוקר, "על מנת שנוכל להגיש תגובה בכתב לבית הדין עד הערב בשעה 22:00 וזאת במטרה לאפשר לבית הדין להכיר את מכלול הסכסוך ולהדוף את בקשת המדינה למנוע שביתה".

לדברי מזכ"לית הארגון, יפה בן דויד: "הבקשה של המדינה הוגשה בחוסר תום לב ואנו מקווים שבית הדין ייעתר לבקשתנו להציג את עמדתנו כהלכה".

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה כי "הפניה לבית הדין מעידה כי שלטון פקידי האוצר מעוניין להמשיך בעושק עובדי הוראה עם אישור מבית הדין. זאת באמצעות נטרול אחד מהכלים שיש לעובדי הוראה במאבק להשבה של מה שנגזל מהם שלא כדין במשך שנים. אנו מקווים שבית הדין לא ייתן יד לשערורייה הזאת ויאפשר לעובדי ההוראה להמשיך במאבק".