הרב פרץ בגבעת שמואל. הבוקר
הרב פרץ בגבעת שמואל. הבוקרצילום: יוסי זליגר

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הגיע הבוקר (חמישי) לפתיחת שנת הלימודים במעון אמונה בעיר גבעת שמואל.

120 מעונות אמונה ברחבי הארץ נפתחים, כבכל שנה, מוקדם מהרגיל, על מנת להקל על ההורים בימי ההסתגלות הראשונים.

במהלך הביקור התייחס לכך שר החינוך הרב רפי פרץ ואמר, "אנחנו נמצאים כאן במעון שהתחיל 3 ימים לפני הזמן כדי להקל על ההורים. זו יוזמה טובה ומבורכת".

עוד אמר השר, "השאיפה שלנו היא שמערכת החינוך תקח אחריות מגיל לידה עד גיל 18. זהו הצעד הנכון ביותר עבור ילדינו שיזכו לפיקוח ובקרה הטובים ביותר ובסטנדרטים של משרד החינוך. אנחנו נדרוש את זה עם כינונה של הממשלה הבאה."

השר התייחס לפתיחת שנת הלימודים ב1.9 ואמר, "כל עיסוקינו כעת הוא בפתיחת שנת הלימודים כסדרה. יושבים בעת הזאת הסתדרות המורים עם נציגי האוצר והמשרד בליווי בית הדין, אני פונה לכל הצדדים ומבקש שהאחריות תנצח ושנמצא את הדרך לפתוח את השנה כסדרה. המורים בישראל וטובתם חשובים לי מאוד אך חשוב לי גם ששנת הלימודים תפתח כרגיל. אני מאמין שנמצא את הדרכים לפתוח את השנה כסדרה".

יו"ר אמונה ליאורה מינקה ציינה, "ילדים לא נולדים בגיל 3, מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות על ילדי הגיל הרך. הבטחות לשידרוג מעונות הגיל הרך לא מומשו עד כה ואנו בהחלט מקווים חראות שינוי בקרוב."

עוד הוסיפה מינקה ואמרה: "יש במעונות המפוקחים, כמו מעונות אמונה, מטפלות ומנהלות מסורות, מחבקות מקצועיות ונהדרות שצריך להוקיר אותן, לא לבייש אותן ולעשות להן 'שיימינג'. המדינה חייבת לשפר את מעמדן, את שכרן ואת תנאי עבודתן. חשוב ביותר להוריד את יחס מספר הילדים שבאחריות מטפלת, ולתת לילדים למטפלות ולנו תנאים נאותים ומכבדים לטפל במאות אלפי ילדי ישראל הרכים.

דוד הדרי מנכ"ל אמונה סיכם ואמר: "זו הזדמנות נהדרת להודות ולהוקיר את 2000 מטפלות אמונה שעובדות במסירות ובאחריות עצומה על היקר עלינו מכל. דווקא בתקופה זו של עליהום תקשורתי יש לציין לשבח את המטפלות שעושות לילות כימים על מנת לטפל כראוי באלפי ילדי אמונה."

את הביקור ליוו ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני וחברת הכנסת עידית סילמן, חברת ועדת החינוך בכנסת, שאמרה, "שמחתי לפתוח את השנה במעון אמונה בגבעת שמואל יחד עם שר החינוך והחברים הקרובים מהנהלת אמונה. אמונה מובילה עשייה משמעותית בתחום הגיל הרך וילדים בסיכון. האמירה בדבר העברת גילאי לידה עד 3 תחת משרד החינוך היא משמעותית וקריטית. ילדים לא נולדים בגיל שלוש. עם העברה תקציבית ראויה שקולה ואחראית, אנו מצפים ליישום התהליך לאחר הקמת הממשלה. תהיה זו בשורה משמעותית להורי הילדים ולחברה כולה."