זהבה שאול
זהבה שאולצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמה מאות בני אדם ובהם מתאם פעולות הממשלה בנושא השבויים והנעדרים ירון בלום נטלו חלק אחר הצהריים (חמישי) באזכרה להרצל שאול ז"ל, אביו של החייל אורון שאול, במלאת 3 שנים לפטירתו לאחר מאבק במחלת הסרטן.

רעייתו של הרצל, זהבה, נשאה דברים באזכרה. "חשבתי שיחד נעשה הכל להשיב את אורון, אך כעת אני נלחמת לבד בכל המערכת. כמו שביקשת בצוואתך, אני עושה הכל להשיב את אורון. באתי לספר לך שהחלטנו לצאת למאבק להעלאת המודעות למצבו של אורון, מאבק בו כל בית ישראל יבין שנעשה הכל להשיב את אורון. בכל שישי נצא להפגין מלבד שישי הקרוב. איננו מסוגלים להתמודד עם אובדנך ולמחרת לצאת להפגין".

"אני מבקשת ממך הרצל: תעשה למעלה כל מה שאתה יכול, תתפלל, תבקש ותשלח לי כוחות להחזיר את אורון. אין לך מושג כמה אתה חסר לי וכמה קשה לי המאבק הזה בלעדיך", הוסיפה זהבה.

זהבה שאול במהלך האזכרה
זהבה שאול במהלך האזכרהצילום: יוסי בן חמו

הרב שלמה דידי, רב המועצה האזורית עמק הירדן אמר, "אברהם אבינו צווה ע"י הקב"ה "קח את בנך את יחידך והעלהו לעולה". ניסיונו של אברהם, קשה ככל שיהיה, ארך 3 ימים בלבד. אתם, זהבה, אבירם ואופק נמצאים בניסיון הזה כבר 5 שנים, 3 שנים ללא אב המשפחה הרצל ועוד שנתיים יחד איתו טרם מותו. כולנו תקווה ותפילה שגם אורון, כמו יצחק אבינו, ישוב הביתה ותפילותינו לא יהיו לריק".