תושבי פלורידה הצטיידו באוכל, דלק ומוצרי חירום
תושבי פלורידה הצטיידו באוכל, דלק ומוצרי חירוםצילום: ISTOCK

בארצות הברית מתכוננים להגעת ההוריקן "דוריאן" שאמורה להכות במדינת פלורידה ביום ראשון בערב.

על פי רשויות מזג האוויר, סופת ההוריקן אמורה להגיע לרמה 4 ולהכות בעוצמה רבה בפלורידה ומדינות נוספות, בהן כבר הוכרז מצב חירום.

בעקבות ההכנות לפגיעת ההוריקן, החליט הנשיא טראמפ לבטל ביקור שתוכנן לסוף השבוע בפולין, שם אמור היה לקחת חלק בטקס לציון 80 שנים לפריצת מלחמת העולם השנייה, ואת מקומו יתפוס סגן הנשיא מייק פנס.

תושבי פלורידה הצטיידו בימים האחרונים בכמויות גדולות של אוכל, דלק ומוצרי חירום לקראת סופת ההוריקן, שאמורה להיות אחת הקשות שפקדו את המדינה ועלולה לגרום להרס רב.

אגב, אחד המקומות בהם עלולה "דוריאן" להכות היא מחוז פאלם ביץ' בדרום פלורידה, שם נמצאת אחוזת "מאר א-לאגו" של הנשיא טראמפ עצמו. מושל פלורידה בריאן קמפ הזהיר את התושבים מפני הפגיעה הצפויה החל מיום ראשון בערב, וקרא להם להישאר במקומות בטוחים.

"להוריקן 'דוריאן' יש פוטנציאל לייצר השפעות קטסטרופליות לאזרחים בכל אזור החוף הדרום-מזרחי של ארה"ב", אמר קמפ. מרכז ההוריקנים הלאומי הזהיר כי "דוריאן" תגרור אחריה נחשולי ענק ורוחות עזות, והזהיר את התושבים מפני יציאה מחוץ לבתים.

גם בתי החולים בפלורידה ובמדינות השכנות נכנסו למצב חירום, וחברת החשמל המקומית הודיעה כי 13 אלף עובדים הועמדו במצב כוננות על מנת לסייע בהחזרת החשמל למקומות בהם יתנתק בעקבות הסערה.