עדיין ללא ניצחון. אוהד הפועל ת"א
עדיין ללא ניצחון. אוהד הפועל ת"אצילום: רוי אלימה. פלאש 90

בעונה שעברה נאבקו מ.ס אשדוד והפועל תל אביב על הזכות לשרוד בליגת העל עד למחזור האחרון של העונה. אשדוד, שכבר הייתה עם רגל וחצי בליגה השניה, הליגה הלאומית, הצליחה לשרוד עם פוטו-פיניש מטורף לגמרי וכנגד כל הסיכויים כשבין היתר ניצחון על הפועל תל אביב הוא שעזר לה לעשות זאת.

הערב (מוצאי שבת) נפגשו השתיים שוב במסגרת ליגת העל בכדורגל, כשפתחו את מחזור מספר 2 בעונת המשחקים החדשה, עונת 2019/20 ושוב המילה האחרונה הייתה של האשדודים.

אל המשחק השני שלהן בעונת המשחקים החדשה הגיעו השתיים במצב הפוך לגמרי אחת מהשניה - בעוד האשדודים לא הפסידו עדיין בששת משחקיהם הרשמיים העונה, האדומים מת"א לא ניצחו בכל אלה.

אם להוסיף לכך את העובדה כי הניצחון האחרון של התל אביבים במגרשה של אשדוד היה לפני מעל 5 שנים, בחודש מרץ 2014, ניצחון שלהם הערב היה משוכה קשה.

ואכן כך היה. האורחים מתל אביב אמנם פתחו את המשחק בצורה טובה יותר אבל ללא רגל מסיימת וחלוץ איכותי לא הצליחו לתרגם זאת לשערים.

באין שערים, ההגנה של האדומים היא זו שעמדה למבחן ובדקה ה-53 ספגה את שער מראשו של ניר ברדע שהורחק בכרטיס אדום בדקה ה-48 אך בעזרת מערכת ה-VAR שונה הכרטיס מאדום לצהוב בלבד וכאמור כעבור 5 דקות התכבד בשער הראשון במשחק.

מאור בוזגלו, הכוכב הגדול של התל אביבים שהגיע בקיץ החולף מבית"ר ירושלים, הספיק עוד להשוות עם שער יפה בדקה ה-69, אבל 8 דקות לתום הזמן החוקי של המשחק, ספגה קבוצתו ממצב נייח כשדין דוד כבש את שער הניצחון לזכות מ.ס אשדוד בדקה ה-82.

הקבוצה מעיר הנמל ממשיכה ברצף החיובי שלה שהתחיל בגביע הטוטו ולמעשה לראשונה מזה 3 שנים לא מפסידה את המחזור השני בליגה לאחת הקבוצות הגדולות - כשהפסידה בשלוש השנים האחרונות במחזור זה למכבי ת"א ב-2016, לבית"ר ירושלים ב-2017 ולמכבי חיפה ב-2018.

הפועל ת"א? זו נמצאת בצרות צרורות ונראה כי תמו להם ימי החסד של ניסו אביטן בקבוצה. נראה כי זהו רק עניין של זמן עד שהמאמן שחתם עוד לפני סוף העונה שעברה והגיע מהפועל חדרה, בדרך להיות המפוטר הראשון של העונה.