מבחר עצום ומפתה של מנות
מבחר עצום ומפתה של מנותצילום אילוסטרציה: ISTOCK

מסעדה חדשה במודיעין. חלבית בסגנון איטלקי, שנפתחה לפני חצי שנה. בעלי המסעדה הוא דניאל פרץ, איש עסקים שבבעלותו מסעדות נוספות בעיר, והשף הוא עוזי רושה גביזון, תושב מודיעין, בוגר תדמור, שנים רבות בתחום, עם התמחות מקיפה בתפריט איטלקי חלבי.

פורטופינו היא עיירת דייג ציורית באיטליה. הבעלים, דניאל, ביקר בה, נשבה בקסמה, והחליט שזה יהיה שמה של המסעדה שפתח. מאחר שהשף עוזי אכן מומחה באוכל איטלקי, השידוך יצא הרמוני לגמרי, ובאתי יחד עם נאווה רעייתי לטעום ולבקר.

ליקר איטלקי בכל פינה

מי שנכנס למסעדה מתרשם מיד מהבקבוקים הכתומים הניצבים בכל פינה. זהו האפרול, שהוא ליקר איטלקי נפוץ. נכנסתי מיד נכנסתי והזמנתי קוקטייל שנקרא אפרול שפריץ (29 ₪), שמקובל מאוד במסעדות ובארים באיטליה. נהניתי.

השף עוזי משתדל ללמד אותנו סודות מהמטבח האיטלקי. הוא מייצר כאן בצק במתכון סודי, שמשמש בסיס לפיצות, לפוקצ'ות וגם לקינוח שעוד נגיע אליו.

הפסטות מתחלקות לשניים. יש פסטות שמיובאות יבשות מאיטליה ומשמשות להכנת הפנה, הפפרדלה והלינגוויני, ויש פסטות טריות שמוכנות בארץ לפי מתכון של עוזי, והן הבסיס לרביולי, לניוקי ולטורטליני.

הנה המנות שהזמנו:

פואקצ'ה תוצרת בית (20 ₪): מצויינת, פריכה, מוגשת עם קונפי שום וסלסה.

פולנטה (39 ₪): מאפה איטלקי על בסיס קמח תירס. שני מאפים עגולים עם שמנת, גבינת פרמזן וגרגרי תירס. טעים.

ארנצ'יני דה מסינה (39 ₪): זוהי מנה של ארבעה כדורי ריזוטו עם מוצרלה, פסטו ופרמזן, מצופים בפרורי לחם מטוגנים. יופי של מנה.

מהמנות העיקריות הזמנו שלוש: רביולי מזלונה (65 ₪), רביולי במילוי ארבע גבינות (מוצרלה, ריקוטה, פרמזן ופטה).

פפרדלה דון מריו (59 ₪): פסטה של איטריות רחבות מיובאות מאיטליה עם רוטב עגבניות, גבינת מסקרפונה, פרמזן וקרעים של גבינת מוצרלה.

פורטופינו פריז - אבי אבות החטאים

פיצה צ'יפוטלה (58 ₪): ענקית, עגולה, טעימה, דקה ופריכה. מעדן. זהירות: הצ'יפוטלה חריפה.

נהנינו מהמנות הטעימות והגדושות ולא יכולנו לסיימן, כי המנות הוגשו ביד רחבה.

ליווינו ארוחתנו בסלט שוק (55 ₪): סלט ענק של המון ירקות בתוספת תפוחי עץ, חמוציות, פיצוחים וגבינת רוקפור.

התפריט עשיר מאוד. יש בו גם דגים ומנות ילדים. מי שמבין במטבח האיטלקי ימצא כאן מבחר עצום ומפתה של מנות. אנו מעידים מהמידגם שטעמנו, שכולן מוכנות ביד טובה ומקצועית.

משעה 12:00 עד 17:00 יש תפריט עסקי יותר מוזל. משעה 9:00 עד 12:00 יש תפריט עשיר של ארוחות בוקר.

נעבור לקינוחים. הקינוחים, שכולם תוצרת בית, מתחלקים לשתי קבוצות. יש קינוחים ענקיים שמחירם 59 ₪, והם מיועדים למשפחה כולה ומוגשים בסדר גודל של הרים או מגדלים.

אנו הסתפקנו בקבוצה השנייה, שמיועדת לזוג, והזמנו שניים.

הראשון, אבי אבות החטאים, נקרא פורטופינו פריז. הוא מגדל של שכבות שמפגישות בין מרכיבי קינוח צרפתיים למרכיבים איטלקיים, בצרוף דובדבנים ופירורי שטרויזל (44 ש"ח).

השני היה סקצ'טינה נוטלה (39 ש"ח): מוכן מהבצק של הפיצות שעליו סיפרנו בהתחלה, פוקאצ'ה במילוי גבינת מסקרפונה ושוקולד נוטלה. מיוחד וטעים מאוד.

יש גם תפריט מיוחד ללא גלוטן.

פורטופינו - מודיעין, ישפרו סנטר, רח' המלאכות 124

כשרות: רבנות מודיעין. טל: 08-6422242. גישה לנכים: יש. שירותים: ניקיונם בסדר גמור. שירותי נכים: יש. נטילת ידיים: במבואת השירותים. חנייה: בשפע.

(באדיבות השבועון ''מצב הרוח'')