המשנה לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, תקף היום (שני) במסגרת ועידת העיתון "כלכליסט" את הניסיונות להחליש את מערכת המשפט.

"אי אפשר לא להיות מודאג מהמצב היום, לפחות במקום שאני בא ממנו, מערכת המשפט. בית המשפט בישראל הוא נכס אסטרטגי של המדינה, פנימית וחיצונית. יש מגמה להחליש את המערכת הזו", טען.

לדבריו, "המגמה באה לידי ביטוי בדרכים שונות. אני מקווה שלא ניתן לזה יד. אינני איש פוליטי, לא הייתי ולא אהיה חבר מפלגה. אני מאמין שרבים במערכת הפוליטית מבינים את החשיבות של המוסד הזה".

רובינשטיין תקף בהקשר זה דברים שאמר שר המשפטים אמיר אוחנה, "שר משפטים מתראיין ומדבר על שופטים שהתנמנמו. היה או לא היה, מאות שופטים עובדים כל יום ועושים צדק במערכת לא קלה, אני חושב שלא צריך לתת יד להחליש את המערכות האלה.

''אנחנו בני אדם, יצירות אנושיות, יכול להיות מינוי לא מוצלח, החלטה לא מוצלחת, זה בסדר, זה קורה בכל מקום. השיטה בישראל נבנתה בעמל רב".

כאשר נשאל מה היה פוסק לו היתה מגיעה אליו עתירה נגד חקיקת פסקת התגברות השיב רובינשטיין, "לא אגיד מה השופטים צריכים לעשות, אבל הדבר הזה לא נחוץ. זה לא אסון נורא אם תהיה התגברות ברוב גדול אבל לא צריך את זה. כי בעולם בסך הכל יש במדינה אחת את פסקת ההתגברות על פסק דין של בית המשפט, קנדה, ושם לא משתמשים בה. אצלנו כבר 18 פעמים חוקקו הפוך מפסיקת העליון, חלק מזה איזוטרי. כמי שהיה גם יועץ משפטי אני יודע להגיד שאין בזה צורך".

בהמשך הראיון הביע רובינשטיין תמיכה בתיקון חוק הלאום, "אני מחזיק בארנקי את חוק יסוד כבוד האדם. הרעיון של חוק הלאום, אין לי בעיה איתו. אבל, יש לנו 20% תושבים ואזרחים לא יהודים, השוויון לגביהם הוא תחושת השותפות, זו הגינות, שכל ישר. אני בעד לא לגעת בחוק הלאום, אלא להוסיף לו את פסקת השוויון שמכירה במגילת העצמאות. לדעתי זה עניין של שכל ישר. אני בעד לתקן את העניין הזה".