הקלטות נתניהו וקראחדשות 13

הקלטות של ראש הממשלה כשהוא מנסה להתערב, כביכול, בנעשה בשוק הטלוויזיה, בעת שהשר איוב קרא שימש כשר התקשורת, פורסמו הערב (שני) בחדשות 13.

בהקלטות נשמע נתניהו גוער בשר התקשורת איוב קרא ותוהה, "אתה השתגעת?", אחרי שפורסמה כתבה שייחסה הישג בתחום התקשורת לקרא ולשרה לשעבר איילת שקד.

נתניהו נשמע באותן הקלטות כשהוא קורא לבטל את מועצת הכבלים והלוויין ולקדם שידורי חדשות בערוץ 20, אחרי שאולץ לוותר על תיק התקשורת.

מטעם ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כבר שנים שראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות מוצהרת לעידוד וגיוון בתקשורת באופן שיאפשר ייצוג הולם ויביא לידי ביטוי את קשת הדעות בציבור הישראלי. נחישותו של ראש הממשלה לבצע שינויים ולשבור את מונופול הדעות של השמאל בתקשורת הפכה אותו ואת משפחתו ליעד להתקפות משולחות רסן. איזו חשיפה, ממש פוליצר".

"תודה לכם על שהצגתם שראש הממשלה נתניהו נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20, כבשת הרש של הימין בתקשורת המשודרת, מול השמאל שניסה לסגור אותו כפי שניסה להשתיק את ״ישראל היום״ וערוץ 7", נאמר בתגובה.

עוד צויין בה כי "כל פעולותיו של ראש הממשלה תואמות לחלוטין את הנחיות היועמ״ש לאחר שעזב את תפקידו כשר התקשורת. כך כתב היועמ״ש: ״נתניהו רשאי לעסוק בעניינים הנוגעים למשרדי הממשלה השונים והעובדה שהוא אינו מכהן עוד כשר התקשורת אינה שוללת עוד את מעורבותו בתחום התקשורת בכובעו כראש הממשלה״. כלומר לראש הממשלה היה מותר לחלוטין לעסוק בפעולות אותן הצגתם, כפי שנלחם כל חייו למען גיוון הדעות בשוק התקשורת - חטא בל יסולח בעיני מתנגדיו. ההגבלות היחידות שהוטלו על ראש הממשלה הינן ביחס לאלוביץ׳ ובזק - תחום שבו ראש הממשלה לא עסק לאחר הנחיית היועמ״ש. באתם לקלל ויצאתם מברכים".