סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: אסתי דזיובוב/TPS

סתיו, בספר שנכתב לפני כמה שנים על המחאה החברתית מספרים שבאחת ההפגנות אמרת למארגנים שעם דגל ישראל על הבמה את מוכנה לחיות, אבל את המנון התקווה את לא מסכימה שישירו.

לפני כמה שבועות, לאחר שנער ערבי דקר את אחיו על רקע להטופבי האשמת בכך את הרבנים, ובאופן כללי, מאז החלה מערכת הבחירות האסטרטגיה שלך היא להסית באופן סמי אנטישמי נגד הציונות הדתית כדי לקושש קולות בשמאל.

עכשיו תראי סתיו, אני באופן אישי לא מתרגשת ממך. את תצעקי ואני אמשיך לעבוד. אבל על כבודה של הציונות הדתית אינני מוחלת והפסטיבל המתועב הזה שפתחתם במחנה הדמוקרטי, במסגרתו יש ביניכם תחרות פנימית מי מגדף יותר את הדתיים - על זה לא אשתוק.

לא את, לא ניצן הורביץ וגם לא יאיר מזהה התהליכים גולן, האיש שביום השואה עם מדי צבא עמד והשווה אותנו לנאצים - תלמדו אותנו מהי יושרה ומהי אהבת הארץ.

תביני סתיו, כשאת מספרת בכל חוג בית על כמה מושחתים המתנחלים, את אולי חושבת שאנשים לא זוכרים באיזו קלות נכנסת למפלגה שהקים אהוד ברק, מבלי לדרוש ממנו להסביר מדוע התרועע עם עבריין מין מורשע ומהו המחקר הגאוני עליו קיבל עשרה מיליון שקלים (מה הוא גילה שם במחקר הזה, סתיו? כי אם זה לא גילוי בסדר הגודל שלתורת היחסות של איינשטיין, אין הצדקה לכזה סכום).

תביני סתיו - הבחירות הן עוד שבועיים, אבל החיים במדינה הזו ימשיכו גם אחריהן ואני מבקשת לומר לך, כאישה אל אישה - לא חייבים לצעוק. לא חייבים לקלל. לא חייבים לשסות. ראיתי לאחרונה ששאלו אותך בראיון מה את חושבת על איציק שמולי ואמרת ״חבר כנסת״. הניסיון לחלץ ממך איזו מילה טובה על שותף לדרך לא הצליח. וזה מוזר. אני חולקת על שמולי בתפיסת העולם אבל אין לי בעיה להכיר בדברים הטובים שהוא עושה.

אלה ימי בחירות סתיו ואני מבינה שאת בלחץ, ואני לא פה כדי לחנך אותך (בעיקר כי זה חסר סיכוי), אבל אני פה כדי לומר לך דבר אחד: הסירי את ידייך מהציונות הדתית. הפסיקי להסית נגד האנשים הטובים האלה, נגד המגזר שממנו באו עמנואל מורנו, רועי קליין , תמר אריאל, פרופסור ישראל אומן, מרים פרץ ועוד. קחי אוויר, סתיו שפיר. ותירגעי.

המודעה של המחנה הדמוקרטי
המודעה של המחנה הדמוקרטיצילום: דוברות