גן השלושה - הסחנה
גן השלושה - הסחנהצילום: מנו גרינשפן

1.9 מיליון מטיילים ביקרו במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2019 בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ברחבי הארץ, בהם ישראלים ותיירי חוץ ששהו בישראל במהלך תקופה זו.

כך עולה מסיכום תנועת המטיילים בחודשי הקיץ של רשות הטבע והגנים שנערך בימים אלו.

מתוך כלל המבקרים באתרים במהלך חודשיים אלו, כ-1,500,000 מבקרים היו ישראליים וכ-400,000 היו תיירי חוץ.

האתר הפופולרי ביותר במהלך תקופה זו היה הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה) עם כ-135 אלף מטיילים ואחריו הגנים הלאומיים מצדה עם כ-134 אלף מטיילים, קיסריה עם כ-128 אלף מבקרים ושמורות הטבע שניר עם כ-101 אלף מטיילים ושפך נחל דליות (מג'רסה) עם כ-99 אלף מטיילים.

בקרב הישראלים שני האתרים המובילים היו גן השלושה (הסחנה) עם כ-132 אלף מטיילים ישראליים ונחל שניר עם כ-100 אלף מטיילים.

בקרב תיירי החוץ האתרים הפופולריים ביותר היו הגן הלאומי מצדה עם כ-104 אלף תיירים וקיסריה עם כ-54 אלף תיירים.

בתוך כך נרשם גם מספר גבוה של לנים בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, עם כ-120 אלף מטיילים שבחרו ללון בהם במהלך יולי אוגוסט, כאשר בין החניונים המובילים היו חניוני הלילה שבגנים הלאומיים מעיין חרוד, חורשת טל, אכזיב, אשקלון ומצדה.

הנתונים מתייחסים לאתרים שהכניסה אליהם בתשלום ואינם כוללים את הגן לאומי חוף פלמחים.

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, סיפרה כי "בחודשי הקיץ השקענו משאבים רבים וקיימנו שלל פעילויות לכל המשפחה במבחר של גנים לאומיים ושמורות טבע לרבות פעילויות בשעות אחר הצהריים והערב. בין המטיילים הרבים היו גם מבקרים רבים מקרב המגזר הערבי שחגגו את חג הקורבן בגנים הלאומיים ושמורות הטבע וגם מטיילים מקרב המגזר החרדי שניצלו את חופשת בין הזמנים לטיולים בשמורות ובגנים. בתוך כך הצבנו כ-20 תחנות מידע והסברה ברחבי הארץ בהם הכוונו את המטיילים וציידנו אותם בכללי הטיול הבטוח".