"את מנגינת החיים אסור להפסיק"

שלה שורשן, אלמנתו של דורון הי"ד שנרצח בפיגוע בחממות גוש קטיף, מספרת על החלטתה לחבור למיזם 'רוקמות אור' לזכרה של אור אנסבכר הי"ד והתגלית המפתיעה והמרגשת שגילתה וקשרה אותה לדמותה של אורי.

״כששמעתי על הפרויקט נפגשנו כמה חברות לשבת ולרקום ופתחתי את קופסת החוטים שלי ומצאתי שם כיפה שהתחלתי לסרוג לדורון בעלי בגוש קטיף, שתוך כדי סריגת הכיפה הוא נרצח והכיפה נשארה בקופסא.

״אחרי 27 שנים היא פשוט הייתה שם למעלה והחלטתי לסים אותה בדרך אחרת ורקמתי עליה מפתח סול ותווים כי רציתי משהו שמח ולא עצוב, להראות את התקווה והמנגינה הגדולה שאנחנו מתנגנים לתוכה, מנגינת החיים האמונה והעם שכולנו חלק ממנה".

"להשתלב בין אורי ודורון, גם עם רינה ודביר וכל מי שבדרך שילם את המחיר המאוד מאוד יקר", אומרת שלה ומספרת כי כאשר הגיעה לנחם את בני משפחת אנסבכר הופתעה לשמוע את גדי, אביה של אורי, שסיפר על היכרותו עם דורון, בעלה המנוח.

"זה היה מאוד תמוה בעיני. לדורון היה מנהג שבכל יום כיפור הוא מתפלל במקום אחר. את יום כיפור האחרון שלו הוא עשה בקבוצת כינרת כי קראו להשלים שם מניין ומסתבר שגם גדי הגיע לשם כבחור וגדי קלט אותו וכשהוא רצה למצוא מקום לישון הוא שם את המזרון שלו ליד דורון ונוצר ביניהם קשר מיוחד באותו יום כיפור.

״כשמצאתי את הכיפה חשבתי שהכול מתחבר. הכיפה שישבה עשרות שנים במגירה מצאה את הייעוד שלה ועכשיו היא חלק מפרויקט של אור גדול".