שקד וסמוטריץ' עונים ליאיר נתניהוימינה

יו"ר 'ימינה' שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ענו היום (רביעי) בפייסבוק LIVE לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ששאל האם בכוונתם להמליץ על אביו לאחר הבחירות.

"אל תעיף ספינים כשאתה יודע מצוין שאין להם שום אחיזה במציאות", ביקש סמוטריץ'. שקד אמרה: ''יאיר, אנחנו נמליץ רק על אבא שלך לראשות הממשלה ולא על אף אחד אחר אז אתה יכול להתקדם".

השר סמוטריץ' הוסיף: "יש לי הערכה גדולה לאבא שלך, יש לי גם לא מעט ויכוחים איתו וזה בסדר. מנהלים את זה עניינית ומכבדים. אני בהחלט רוצה למשוך אותו הרבה יותר לימין ואני רוצה לוודא שהוא לא יקים עוד פעם ממשלת שמאל כפי שהוא עשה".

הוא הוסיף, "יש לי הערכה גדולה אליו ויש לי גם הערכה גדולה אליך, ואני חושב שמסע ההכפשות והשקרים שאתה עובר הוא בלתי מתקבל על הדעת, ואין לי ספק שאני הייתי מרגיש נורא ואיום אם אני הייתי עובר את זה, לכן בקשתי - אל תאמץ את זה".

"חז"ל אמרו 'מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך'. אל תאמץ את אותם שיטות, אל תכפיש, אל תייצר קמפיינים. אתה יודע מצוין שאנחנו מפלגת ימין, אתה יודע מצוין שאבא שלך הוא מועמד הימין היחידי לראשות הממשלה, אתה יודע מצוין שאנחנו הולכים להמליץ עליו ולהקים איתו ממשלת ימין".

"אגב, יהיו לנו דרישות, זה נכון. אנחנו רוצים שהממשלה לא תהיה ממשלת ימין רק בכותרת אלא גם במעשים, ולכן בהסכמים הקואליציוניים אנחנו נדרוש להכניס את כל אותם הצעדים שחשוב לעשות. במערכת המשפט, בהתיישבות, ובביטחון".

"אל תעיף ספינים כשאתה יודע מצוין שאין להם שום אחיזה במציאות. אגב, כמו שעושים לך וקשה לך, אז תראה איך אתה מרגיש ואל תגרום לנו להרגיש אותו דבר", ביקש סמוטריץ'.

לגבי שאלתו של יאיר נתניהו האם לא ימליצו ב"ימינה" על יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, ענה השר סמוטריץ': "ליברמן היה שר הביטחון של אבא שלך, לא שלנו. לא אנחנו הכנסנו אותו לממשלה הקודמת, לא אנחנו נתנו לו את תפקיד שר הביטחון. ליברמן הוא באמת פוליטיקאי ציני וחסר אחריות שלמעלה מ-20 שנה בפוליטיקה הישראלית לא הטביע ולו חותם אחד".