השלט שמעיד על תמיכת האו"ם בעבודות
השלט שמעיד על תמיכת האו"ם בעבודותצילום: באדיבות רגבים

הרשות הפלסטינית הודיעה בתחילת השבוע על ביטול חלוקת שטחי יהודה ושומרון לשטחי A, B ו-C כפי שהונהג מאז חתימת הסכמי אוסלו וראש הממשלה ברשות הורה לקדם תכניות בניה "ולהתייחס לכל שטחי הגדה כנתונים לריבונות פלסטינית.

גם האו"ם שאמור להוות גורם מפשר ומתווך, החליט להצהיר באופן גלוי על תמיכתו בניסיונות הרשות הפלסטינית לפעול באופן חד צדדי ובלתי חוקי באזורים הנתונים בסמכות מלאה של ישראל.

שלט שנתלה בפתחו של ציר חדש שנפרץ בצורה בלתי חוקית באזור אריאל, מודיע על עבודות נרחבות לפריצת דרכים והשבחתם הנעשות באזור, כולן "להפחתת סבל החקלאים הפלסטינים מהכיבוש הישראלי ומהתקפות המתנחלים".

נותני החסות לעבודות הבלתי חוקיות מתנוססים על השלט הפרובוקטיבי - משרד החקלאות הפלסטיני והקרן ההומניטרית של האו"ם.

פרויקט השבחת הצירים שבאזור שבין העיר אריאל לפדואל, הוא רק אחד ממאות פרויקטים בלתי חוקיים שמבצעת הרשות הפלסטינית באזורים הנמצאים לסמכות מלאה של מדינת ישראל ברחבי יהודה ושומרון.

מטרת הפרויקטים הזוכים למימון של מדינות זרות, כמו גם קרנות שונות מטעם האו"ם, נועדה לחולל מהלך רחב של השתלטות בשטח וקביעת עובדות מדיניות, כחלק מתכנית לאומית שמקדמת הרשות הפלסטינית בשנים האחרונות.

בחודשים האחרונים פרסמה תנועת רגבים דו"ח מפורט שחשף כי מאז פרסום "תכנית פיאד" בשנת 2009, נבנו עוד כ-30,000 מבנים ערביים בלתי חוקיים בשטחי C, ובוצעה "השתלטות חקלאית" בחסות הרשות הפלסטינית על מאות אלפי דונמים באזורים אסטרטגיים.

"מדינת ישראל לא יכולה לעצום יותר עיניים נוכח ההתנהלות של הרשות הפלסטינית, וגם לא נוכח החוצפה של האו"ם – שהוכיח שהוא "לא מהאו"ם", אומרים בתנועת רגבים. "באף מקום אחר בעולם התערבות זרה כזאת לא הייתה מתקבלת בשוויון נפש שכזה. לאור הצהרת הרשות הפלסטינית שהיא מחזירה את הגלגל לאחור, מדינת ישראל צריכה להגיב בצעדי נגד תואמים, ולחזור לפעול ולשלוט גם באזורים שמסרה בעבר כצעדי מחווה לידי הרשות הפלסטינית".