"חטפתי אבנים בעורף ובכתף"ארגון חוננו

ביום שני האחרון הותקפו שני נערים חרדיים על ידי זוג ערבים בטיילת המובילה לשער יפו בירושלים, כאשר התוקפים זרקו עליהם אבנים וקראו לעברם קריאות גנאי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את אחד הנערים, פנה למשטרה לאחר שבתחנת המשטרה נאמר לצעיר שהותקף כי רוב הסיכויים שהחשודים לא יתפסו.

''מרשי וחברו, צעדו כשהם לבושים בלבוש חסידי, לעבר הכותל המערבי. בעת שעברו, מרשי וחברו, בטיילת הסמוכה לשער יפו, נתקלו בשני פורעים בני מיעוטים אשר החלו לידות לעברם מספר אבנים תוך כדי צחקוקים", כתב בלייכר.

בהמשך תוארה הפגיעה בצעירים החרדים: "חלק מהאבנים פגעו במרשי והסבו לו כאבים בכתפו. מעשיהם של הפורעים פסקו רק לאחר שמרשי וחברו החלו להאיץ את הליכתם והתערבבו עם קבוצה אחרת של אנשים שהלכו במקום".

עורך הדין סיפר כי הבחור שנפגע פנה אליו לאחר האירוע וביקש להתייעץ עמו. בתגובה המליץ לו להגיע לתחנת המשטרה הסמוכה על מנת להגיש תלונה מסודרת.

הוא אף הוסיף כי על פי עדויות הצעיר שהותקף הוא יוכל לזהות את פניהם של התוקפים. עם זאת, כאשר הגיע הצעיר לתחנת המשטרה וביקש מהחוקר את מספר הגישה לאתר נפגעי העבירה בו יוכל לעקוב אחר התפתחות התיק, נאמר לו כי אמר לו כי אין צורך בקבלת המספר המדובר היות ורוב הסיכויים שהחשודים לא יתפסו, וממילא התיק ייסגר.

במכתבו למפקדי המשטרה תקף עו"ד בלייכר את הגישה בה נקט השוטר "ראשית אבקש שינוי גישה מיידי והתייחסות רצינית לאירוע החמור ביותר, ואשר לצערנו הינו חלק מתופעה קשה המזכירה ימי גלות אפלים. מה עוד, שזכותו הבסיסית של מרשי לקבל גישה לאתר מנ"ע בלי כל תלות בסיכויי תפיסת הפורעים".

בלייכר טען כי האירוע הינו בעל סימנים אנטישמיים מובהקים וכי הוא מזכיר ימים אפלים בהם הותקפו יהודים בגלל זהותם היהודית.

הבחור תיאר את התקיפה "הלכתי עם חבר שלי בטיילת של שער יפו, בשעות הבוקר. נתפסו עלינו שני ערבים והתחילו לזרוק עלינו אבנים. חטפתי אבנים בעורף ובכתף, כאב לי במשך כמה שעות. התקשרתי לעו"ד של חוננו והוא אמר לי להתלונן במשטרה, בתקווה שיתפסו את המחבלים".

ממשטרת ישראל נמסר, "בניגוד לנטען, משטרת ישראל רואה בחומרה כל פגיעה באזרחים בכל זמן ובכל מקום, ובהתאם מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו ובמהלכה נאספים ממצאים וראיות בכדי להגיע לחקר האמת. משטרת ישראל תמשיך לחקור את במקרה ביסודיות ותבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במטרה למצות הדין עם המעורבים".