ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלטצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, יפרוש מתפקידו לאחר פרסום ''תוכנית המאה''.

גרינבלט (52), יהודי אורתודוכסי, חובש כיפה, מונה לתפקיד לאחר בחירתו של טראמפ ב-2016 לנשיאות ארצות הברית. אבי ברקוביץ, יועצו של ג'ארד קושנר, יחליף את גרינבלט וימלא את מקומו.

"היה לי כבוד של חיים שלמים לעבוד בבית הלבן יותר משנתיים וחצי תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ", אמר גרינבלט. "אני אסיר תודה שהייתי חלק מהצוות שגיבש חזון לשלום. לחזון הזה יש פוטנציאל לשיפור עצום של חיי מיליוני ישראלים, פלסטינים ואחרים באזור".

"אני רוצה להודות לאשתי המדהימה נעמי ולששת ילדיי המדהימים על הכוח והחיזוק. אתגעגע לגמרי לעבודה עם חבריי ושותפיי ג'ארד קושנר, דייוויד פרידמן ואבי ברקוביץ', כמו גם עם רבים אחרים בממשל האמריקני שסייעו לנו במאמצינו", הוסיף גרינבלט.

ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ ויועצו הבכיר, אמר כי "ג'ייסון עשה עבודה אדירה והוביל את המאמצים לפתח חזון כלכלי ופוליטי לשלום למשך זמן רב במזרח התיכון. עבודתו סייעה לפתח את מערכות היחסים בין ישראל ושכנותיה, מכיוון שהוא זכה לכבוד על ידי כל המנהיגים באזור. הוא חבר קרוב ושותף וימשיך להשפיע לחיוב על העולם".

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן העיד כי "זו הייתה זכות אדירה לעבוד עם ג'ייסון בשנים האחרונות על המשימות הקריטיות של תיקון וחיזוק מערכת היחסים בין ישראל וארצות הברית, והחיפוש אחר שלום ויציבות במזרח התיכון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפרישתו של גרינבלט, ואמר "אני מבקש להודות לג'ייסון גרינבלט על פועלו המסור למען הביטחון והשלום, ועל כך שלא היסס לרגע לומר את האמת על מדינת ישראל מול כל מלעיזיה. תודה לך ג'ייסון".

קושנר וגרינבלט: הקדמת הבחירות לא תדחה את מפגש בחרייןזיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בישראל