יצחק שמיר ז"ל
יצחק שמיר ז"לצילום: פלאש 90

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי החליט לקרוא לבית הספר העל יסודי בתל ברוך צפון, אשר בנייתו מתחילה בימים אלו, על שם ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל.

בית הספר אמור להיפתח לקראת שנת הלימודים 2021.

החלטת חולדאי התקבלה בעקבות פוסט חריף שפרסמה מיכל דיאמנט, נכדת ראש הממשלה המנוח, בו מתחה ביקורת על עיריית תל אביב שהבטיחה להנציח את שמיר בעיר העברית הראשונה - ולא עמדה בהבטחה.

"אחת העוזרות של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמרה לי שלא פנו אליי משום שהתגלעו קשיים מול רשת 'עמל' שבית הספר משתייך לה", סיפרה דיאמנט. בסופו של דבר נקרא בית הספר על שמו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל.

במקביל הוצעה הצעה חלופית, לשנות את שמו של רחוב שלבים בדרום העיר. "הודעתי לאשת הקשר מהעירייה שרי מנהלת האגף לטקס אירועים והנצחה, שאני צריכה לבדוק עם משפחתי וכך אכן עשינו. נסענו למקום, פתחנו מפות, התייעצנו עם אנשים שמכירים היטב את העיר. בסופו של דבר, הגענו למסקנה שמדובר ברחוב שאינו ראשי, אינו מרכזי ואינו גדול - וניתן למצוא אופציות ראויות יותר", כתבה דיאמנט.

דיאמנט אף הציעה חלופה. "אופציה אחת שהצעתי היא החלפת שמו של רחוב קינג ג׳ורג׳ שבו נמצאת מצודת זאב לשמו של יצחק שמיר, כפי שהציע בעבר השר אופיר אקוניס. השנייה היא רחוב הקרוי כיום 2040, שנמצא בצפון תל אביב ואמור בעתיד הקרוב, לאחר הבנייה באזור שדה דב, להתחבר לרחוב אבן גבירול ולהפוך לרחוב מרכזי. היא דחתה את שתי ההצעות".

לדבריה, גם כשהוצע לה לשנות את שמו של רחוב המסגר בעיר והסכימה לכך, העירייה חזרה בה. "הוועדה החליטה שאינה מקבלת את ההצעה לשנות את שמו של רחוב המסגר לשמו של יצחק שמיר. גם שום אפשרות אחרת אינה מקובלת עליהם והאופציה היחידה שמוכנים לדבר עליה איתנו היא רחוב שלבים".

כאמור, לאור הפוסט החריף של דיאמנט החליט ראש עיריית תל אביב לקרוא לבית הספר העל יסודי בתל ברוך צפון, אשר בנייתו מתחילה בימים אלו, על שם ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל.