ד"ר מרים אדלסון
ד"ר מרים אדלסוןPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

חלקים מעדותה של מרים אדלסון בתיק 2000 נחשפו הערב (חמישי) בחדשות 12. אדלסון היא רעייתו של שלדון אדלסון, בעלי העיתון ''ישראל היום''.

בעדותה מספרת אדלסון על צרחות שהשמיעו בני הזוג נתניהו בשל דברים שלא מצאו חן בעיניהם בסיקור בעיתון שבבעלותה, ועל בקשות של השניים לגבי אופן הסיקור.

אדלסון: "בהתחלה היא (שרה נתניהו) הייתה מאוד נחמדה. מרשימה. בחורה אינטליגנטית. ואחר כך אני לא יודעת מה היא, תשאל אותה מה היא ציפתה מאיתנו. אבל לאט לאט הופיעו... רק תלונות. תמונה שלה הייתה קטנה מדי. לא כתבו משהו, היא ביקרה באיזה ילדים חולי סרטן או משהו...כל הזמן תלונות. כל הזמן... והתחיל להיות לא נעים. היינו מקשיבים, היינו שומעים ולא עונים. שומעים ולא עונים".

חוקר: מה, מתוך כבוד למה...

אדלסון: "מתוך כבוד לראש הממשלה ולאשתו...

חוקר: והוא (ראש הממשלה) גם כן הלין?

אדלסון: "הוא בטח... שעמוס (רגב, לשעבר עורך ישראל היום) הוא נפנף, הוא נשנש, הוא חלש...היא לא אהבה את עמוס. מאוד לא אהבה את עמוס.

חוקר: מה נתניהו הגיב? מה הוא רצה מכם? על מה הוא התלונן?

אדלסון: שאנחנו לא מגנים עליו. כולם תוקפים...כל העיתונות האחרת משמיצה אותו. אחת אחרי השנייה, בעיקר לפני הבחירות.

חוקר: ומה הוא רצה שאתם תעשו?

אדלסון: לא יודעת. כל פעם מצאו משהו אחר שזה לא בסדר, שאנחנו לא בסדר.
אדלסון: שופכים את דמי, ככה היא אמרה.
חוקר: במה שפכתם את דמה?
אדלסון: "לא הגנו עליה במשהו. היא כבר פעם אמרה לי שאם לאירן יהיה נשק גרעיני וישראל תימחק שאני אהיה אשמה כי אני לא מגנה על ביבי" .

חוקר: ואותך זה לא מקומם?

אדלסון: "אז נמאס לי כבר לשמוע את זה וזהו וזה. ואנחנו כבר לא באים אליהם. נמאס לנו לשמוע את זה, זה הולך לאט לאט כן? תשמע, מכבוד ראש הממשלה גם היו לי טלפונים לארצות הברית עם צרחות. הייתי, כשהיו צורחים, הייתי שומעת קול גבוה, אני הייתי פשוט מורידה את הטלפון, שומעים את הצרחות גם ככה. כשנרגעו הצרחות, יכול להיות חמש עשר דקות אז הייתי מרימה עוד פעם. לא הייתי מקשיבה לצרחות או-קיי? זה לא היה נעים. אבל מכבוד ראש הממשלה, ובעיקר זה היה מהכיוון שלה, אבל מכבוד ראש הממשלה אני פשוט לא הגבתי, לא עניתי".

חוקר: והיו דברים שהם דרשו מכם ונעניתם לבקשות שלהם לגבי ישראל היום?

אדלסון: "פעם אחת אני זוכרת שאמרתי לעמוס(רגב), 'יאללה עמוס תשים איזה תמונה שלה שהיא תרד ממנו כבר'. אני חשבתי שהיא לא נותנת לו להתרכז בעבודה עם כל השטויות שלה. אז פעם אחת אמרתי לעמוס 'יאללה תשים שהיא תרד ממנו שהוא יוכל לתפקד'. עכשיו יש בעיות עם אירן, כי הוא לא יכול לתפקד אם כל היום היא מבלבלת לו את המוח".