השר יריב לוין בעמדת ערוץ 7 בועידת בשבע להתיישבות

השר יריב לוין, ממקורביו של ראש הממשלה, זועם על התנהלות המערכת המשפטית כלפי היוזמה להצבת מצלמות בקלפיות כדי למנוע זיופים.

"אני אמרתי לאורך כל הדרך, שבניגוד לכל מיני הבטחות ששמענו על שינויים גדולים במערכת המשפט, אנחנו מאוד רחוקים מהמקום שאליו אנחנו צריכים להגיע. המקרה הזה הוא שערוריה שאין כדוגמתה. הרי תפקידם של ראשי מערכת אכיפת החוק לדאוג שהבחירות יהיו שיוויונית. כעת הם נאבקים בנו שאנחנו רוצים להבטיח את טוהר הבחירות - ונותנים דרור לזייפנים כדי שיוכלו להמשיך ולזייף גם בבחירות הנוכחיות", אומר לוין בראיון לערוץ 7, בועידת העיתון 'בשבע' להתיישבות.

לדבריו, כל הטענות לפגיעה בפרטיותם של המצביעים, אינן ענייניות. "איזו פגיעה בפרטיות יש כאן? הרי לא מצלמים מאחורי הפרגוד. הרי יש מצלמות בכל מקום במרחב הציבורי, אבל בקלפי משום מה זה שונה. זו עדות נוספת עד כמה מערכת המשפט שלנו היא מוטה. אנחנו נמשיך במאבק הזה, לא נוותר ונעשה הכל על מנת להבטיח שהזיופים האלה לא יתקיימו".

"אנחנו ננסה לקדם את החקיקה בכנסת ובמקביל נערכים עם מערך גדול של משקיפים בקלפיות, בעיקר במקומות הבעייתיים, בראשם בחלק מהיישובים במגזר הערבי במקומות שפעם אחר פעם חוזרות תופעות שנראות כזיוף המוני של תוצאות הבחירות. אני מאוד מקווה שבסוף תהיה התעשתות ויימצא הפתרון, בחקיקה או בדרך אחרת, כדי להביא להצבת מצלמות שיבטיחו שלא יהיו זיופים והבחירות תהיינה נקיות", מוסיף לוין.

ההגדרה 'שומרי סף', מרתיחה אותו. "זו עוד דוגמא למכבסת המלים שמשתמשים בה. מה נבחרי הציבור הם כולם גנבים שבאו לעשות לביתם ובמערכת המשפט כולם צדיקים גמורים? אני לא מקבל את זה".

"אני חושב שיש צורך במערכת משפטית ובבית משפט חזק, אבל כאלו שעוסקים בעניינים משפטיים, לא מכתיבים לך מדיניות או מונעים ממך לבצע את מה שניתן בדין אך לא מוצא חן בעיני מישהו. הדבר הזה בר השגה, הוא מצריך אומץ, מאבק נחוש ומחייב שינוי יסודי בשיטת בחירת השופטים. רק ביום שנבחר שופטים בדרך שתוציא מידי שופטי העליון את השליטה בתהליך, נסמן לכל המערכת שיש כאן עידן חדש, שבו לא צריך להתיישר עוד עם המיעוט השמאלי ששולט במערכת הזאת אלא אפשר ללכת לדרך אחרת. זה חיוני למדינת ישראל", מצהיר השר לוין.

הוא מסכם ואומר, "לא נגיע לכל זה אם לא נצא כולנו להצביע, נצביע למפלגות שעוברות את אחוז החסימה ונבטיח שתהיה כאן ממשלת ימין".