גואטמלה חגגה יום עצמאות ראשון בירושלים

מוזיאון ידידי ישראל בירושלים אירח הערב (חמישי) אירוע חגיגי לציון יום העצמאות ה-198 של גואטמלה, יחד עם חגיגות השנה למעבר שגרירות גואטמלה לירושלים.

גואטמלה הינה אחת מהמדינות הראשונות שתמכו בישראל באו"ם וממשיכה לתמוך בה עד לימים אלו. כמו כן, גואטמלה היא השנייה להכיר בירושלים כבירתה הרשמית של מדינת ישראל. במאי 2018 הצהיר הנשיא מוראלס על העברת השגרירות לירושלים.

באירוע השתתפו נציגים משגרירות גואטמלה ובראשם שגריר גואטמלה בישראל מריו בוקרו. כמו כן נכחו באירוע שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שר המשפטים אמיר אוחנה, מייסד ויו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי במוזיאון ידידי ישראל ד"ר מייק אוונס, ראש העיר ירושלים משה לאון ושגרירים נוספים ממרכז ומדרום אמריקה.

במהלך האירוע הוענק לשגריר גואטמלה בוקרו פרס המבטא את ההוקרה וההערכה על תמיכתו האיתנה במדינת ישראל והעם היהודי. בנוסף, שגריר גואטמלה העניק לראש העיר ירושלים לאון את הספרים הראשונים של ספריית מיגל אנגל כמחווה להוקרת העיר ירושלים.

השגריר מריו בוקרו סיפר "היום אנחנו חוגגים את עצמאותה של מדינה שמסמלת שלום והינה ידידת אמת של ישראל. ב-2018 החלטתו ההיסטורית של הנשיא מוראלס עלתה על כל ציפייה אפשרית".

שגריר ארה"ב, דיוויד פרידמן העלה על נס את התמיכה בישראל, "מתוך כל הדברים הטובים שיש לנו במשותף, הדבר הנעלה ביותר הוא תמיכתנו ההדדית במדינת ישראל".

מייסד ויו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי במוזיאון ידידי ישראל, ד"ר מייק אוונס אמר, "אני רוצה לומר לגואטמלה ולנשיא העומד בראשה, אנחנו אוהבים אתכם, שיברך אתכם האל. אני מאמין כי הכאוס בעולם יכול להיפתר באמצעות מנהיגות מוסרית".

שר המשפטים, אמיר אוחנה הוסיף "תמיכתך הכה חיונית במדינת ישראל וכל המאמצים הדיפלומטיים שאתה עושה למען מדינת ישראל מהווים בסיס להסתכלות לעתיד משותף יחדיו. הייתי רוצה להודות במיוחד לנשיא גואטמלה, על העברת השגרירות לירושלים".

מוזיאון ידידי ישראל מספר את סיפוריהם המרתקים של ידידי ישראל הגיבורים לאורך הדורות, מאז ועד לימים אלו, אשר הביעו את תמיכתם הנלהבת ברעיון הציוני, בעם היהודי ובמדינת ישראל. נוסף לפעילות בכותלי המוזיאון, מתבצעת פעילות משמעותית ועמידה איתנה בגזרת המאבק באנטישמיות הבינלאומית, ובמאבק נגד תנועת ה-BDS.