קבוצות עבודה שמבינות את "הראש הישראלי"
קבוצות עבודה שמבינות את "הראש הישראלי"צילום: דוברות

מרכז הדרכה והכשרה למקצועות הפיתוח, התכנות והשיווק הדיגיטלי הוקם בטיביליסי, בשיתוף פעולה בין ישראלים לגיאורגים, כדי לשדרג את לימוד מקצועות התכנות המובילים והמבוקשים כיום בעולם הפיתוח.

ערן לסר, אשר ייסד את ''ג'ון ברייס הדרכה'' לפני שנים, עוסק בימים אילו בהקמת מרכזי הכשרה לתחום ה-IT ברחבי העולם, סיפר: "אחד המרכזים המעניינים הוקם בגאורגיה, טביליסי, יחד עם איש עסקים ישראלי גאורגי המכהן גם כקונסול של כבוד גאורגיה בישראל, מני בניש, אשר שותף בחברות היי טק רבות ברחבי העולם.

''יחדיו הם חברו לאוניברסיטת הטכנולוגיות החדשנית BTU אשר בטביליסי, והקימו מרכז הכשרה למצוינים לתחומי התוכנה בשם ISRAELI TECHUB ACADEMY", סיפר לסר.

עד כה סיימו את לימודיהם כ-100 סטודנטים בשלושה מחזורים, אשר למדו פיתוח FULL STACK WEB, בקורס של מעל לחצי שנה, על פי חומרים, שיטות ומודלים של לימוד ותרגול אשר יובאו מישראל, בליווי צוות ישראלי אשר חנך והדריך את הסטודנטים בשילוב מרצים מקומיים, בעלי ניסיון רב מהתעשייה.

בוגרי הקורסים משתלבים בבתי תוכנה בינלאומיים ומקומיים ובראשם בית התוכנה אשר פתח מני בניש TECHUB SOFTWARE DEVELOPMENT CENTER ומציע אנשי פיתוח בטביליסי במתכונת OFFSHORE במחירים ואיכות חסרי תחרות אפילו ביחס לאלטרנטיבות אחרות במזרח אירופה.

הקשר בין מרכז ההכשרה לבית התכנה שלצידו מוליד קבוצות עבודה שמבינות את "הראש הישראלי" שבשילוב עם החמימות, הכישרון והפתיחות הגיאורגית מייצרות פידבקים מעולים מלקוחות שכבר עובדים מול בית התכנה.

מני בניש, קונסול כבוד של גיאורגיה בישראל, שותף ובעלים בבית התוכנה בטיביליסי, אמר כי ''הפרויקט מסב לי גאווה רבה במיוחד, זאת מאחר והוא המשך ישיר של מרכז ההדרכה שפתחנו ביחד ובשיתוף פעולה עם האוניברסיטה הטכנולוגית הגבוהה בטביליסי. פרויקט זה זכה לברכת הדרך מצד מי שמכהן כיום כשר החינוך המדע והתרבות בממשלת גאורגיה.

''בית התכנה הוא מקרה קלאסי של win win. יצירת מקומות עבודה לבוגרים המוכשרים של מרכז ההדרכה ולמתכנתים מצטיינים נוספים בגיאורגיה ומצד שני בית תכנה בניהול ישראלי שנותן פתרון מאוד אטרקטיבי ויעיל עבור חברות המחפשות פתרונות מיקור חוץ", הסביר בניש.

דותן נינוה, מנהל הפיתוח העסקי של בית התכנה techub DC בגאורגיה, סיפר ''בית התכנה מעסיק היום כבר 50 מפתחים. כל המפתחים הם עובדים של בית התכנה. אנו לא מעסיקים 'יד שניה' כלומר פרילנסרים שנותנים לנו שירות, אבל הפרוייקטים מגוונים. פינטק, אי קומרס, לוגיסטיקה, e-learning. בעתיד הקרוב מצטרפים לקוחות מקנדה וממדינות מערב אירופה הרואות בגאורגיה את הפוטנציאל שבהשגת מחירי פיתוח משתלמים''.

''בוגרי מרכז ההכשרה שלנו מסייימים 500 שעות לימודי front end. לנו זכות הראשונים לגייס אלינו את המצטיינים, אליהם אנו יודעים להוסיף לפי צרכי הפיתוח של הלקוחות שלנו מתכנתים בכל התחומים ושפות התכנות הנפוצות", הוסיף נינוה. ''אנו לא מעבירים אלינו מתכנתים ללא שליטה מעולה באנגלית. רובם גם דוברי רוסית שוטפת כך שבעבודה מול ישראל בדומה לאוקראינה מדובר ביתרון''.