לא לבעלי לב חלש
לא לבעלי לב חלשצילום: iStock

לפי הסיפור המקובל, רכבת ההרים הראשונה הומצאה ברוסיה כאשר כמה אנשים חשבו שיהיה ממש מעניין לעלות על גוש קרח ענק ולגלוש איתו במורד ההר.

מאז עברו כמה שנים, ולמרות שהרכבות כבר לא קשורות לשלג, העיקרון לעלות על רכבת מפחידה אף פעם לא יצא מהאופנה. ריכזנו עבורכם כמה מרכבות ההרים המטורפות והמפחידות ביותר בעולם, שרק ממשיכות להפתיע כל פעם מחדש.

כשהעולם מסתובב

לפני הרכבת הזו לא ממש כדאי לאכול, כי בSky Scream שבגרמניה אתם עומדים להסתובב, והרבה. בניגוד לרכבות הרגילות, המסלול כאן בנוי ככה שכל שניות הרכבת תעשה סיבוב או לפחות חצי סיבוב, והוא מיועד במיוחד בשביל להזיז לכם את הראש לכל הכיוונים. ואם זה לא מספיק, הרכבת עושה את המסלול גם ברוורס בשביל שגם החלק האחורי במוח יהנה.

מלחמת הרכבות

יש מי שחשב שרכבת מהירה וגבוהה זה לא מספיק, והחליט שעדיף שיהיו שתי רכבות, ואם כבר, אז שגם יתחרו אחת עם השניה. רכבת הDueling Dragons מתחלקת לשתי רכבות המדמות דרקונים הנלחמים אחד בשני. הרכבות מסתובבות אחת ליד השניה במסלולים קרובים וכמה פעמים הן כמעט מתנגשות זו בזו כדי שתוכלו להרגיש בעצמכם איך זה כמעט לעשות תאונת דרכים ב100 קמ"ש.

הכי מהירה בעולם

יש שני דברים חשובים ברכת הרים: מהירות וגובה, ושניהם נמצאים ברכבת הפורמולה שבאבו דאבי. הרכבת נבנתה כחלק ממירוץ המכוניות פורמולה 1, והיא מיועדת לתת לנוסעים את ההרגשה איך זה לנסוע במהירות של כמה מאות ק"מ לשעה עם גג פתוח. מלבד המהירות, הרכבת גם מגיעה בנקודות מסוימות ל50 מטרים מעל הקרקע, ככה שמומלץ להוציא את כל מה שבתוך הכיסים לפני שעולים אליה.

רכבת מותאמת אישית

לא בטוח כמה אפשר לקרוא לדבר הזה רכבת הרים, אבל מדובר באחד הדברים המפחידים שיש בשמיים. אופני השמיים SkyCycle ביפן ממוקמים בגובה של כ6 קומות מעל הקרקע והרכיבה עליהם נעשית על ידי דיווש בפדלים. קצב הנסיעה נקבע באופן בלעדי על ידי הרוכב, ורוב מוחלט של הדרך נמצא מעל יער מהמם שרק מזכיר לרוכבים את הגובה המפחיד בו הם נמצאים. גם אם מדובר ברכבת ההרים האיטית ביותר בעולם, זה לא אומר שהיא פחות מפחידה, ואולי אפילו ההיפך.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!