משה גפני
משה גפניצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר דגל התורה ומספר שתיים בסיעת יהדות התורה, משה גפני, התראיין לתכנית "פגוש את העיתונות" בראיון שצולם לפני כניסת השבת.

"אני רוצה להיות בקואליציה, אבל זה לא אסון שנהיה באופוזיציה", טען גפני. "אני לא בלחץ שנישאר בחוץ - הייתי באופוזיציה בקדנציה הקודמת. אם היינו בלחץ אז היינו מזגזגים כמו כולם ואומרים עכשיו אנחנו תומכים במישהו אחר, או עכשיו אנחנו מוכנים לשבת עם יאיר לפיד - אנחנו לא אומרים את זה".

"אנחנו אומרים את עמדתנו , את האמת שלנו", הוא הסביר. "כל מי שמקבל את הדברים האלה - אנחנו מבקשים שיצביע עבורנו, אנחנו לא בלחץ. יכול שתהיה ממשלה בלי חרדים, אני דווקא לפעמים אפילו מרוצה מזה - אני אוהב להיות אופוזיציה", טען גפני. "היינו בסיטואציה כזו כאשר הוא חבר עם 'ברית האחים' הרעה הזו של יאיר לפיד ושל נפתלי בנט, ונתניהו הלך איתם והשאיר אותנו בחוץ – עברנו את זה, לא קרה שום דבר".

"אם נתניהו יחליט שהוא הולך עם כחול-לבן ועם יאיר לפיד, והוא משאיר אותנו בחוץ - אנחנו נקבל את זה", הוא אמר. "אבל המשמעות של העניין שזה לא יהיה לטובתו - והוא גם יודע את זה. זה לא לטובתו בגלל שאז הוא יישאר בודד בתוך המערכת הזו, מול כאלה שהדבר היחידי שחשוב להם יותר מכל דבר זה להעיף אותו מהשלטון. אנחנו לא כאלה".

בנוסף, התייחס גפני גם לדבריו של בני גנץ השבוע, שטען כי יפעל להקמת ממשלה ללא המפלגות החרדיות. "הפוליטיקאים יכולים להגיד היום דבר אחד ובעוד חצי שעה דבר אחר - עושים את מה שנוח להם", הוא אמר. "כנראה מישהו הסביר לו שהוא יוכל לכוון לקולות מליברמן, אז שהוא יגיד שתהיה ממשלה בלי חרדים. זה הופך אותנו לאנשים לא רציניים, כולנו כאילו נמצאים בסירה אחת. אנחנו כולנו חברי כנסת ולכן אני חושב שזה לא לעניין".

ח"כ יאיר לפיד הגיב על דבריו של גפני בחשבון הטוויטר שלו: "גפני אמר עכשיו לרינה מצליח שלא אסון אם הוא יהיה באופוזיציה. באמת לא אסון. מי אמר שאנחנו לא מסכימים על שום דבר?"