אבי ברקוביץ'
אבי ברקוביץ'צילום: טוויטר

אבי ברקוביץ', עוזרו של ג'ארד קושנר בבית הלבן, יקבל את רוב סמכויותיו של ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקני למזרח התיכון שהודיע בשבוע שעבר על פרישתו מהתפקיד.

ברקוביץ', בן 30, יהודי אורתודוכסי, ליווה את קושנר כאשר היה איש עסקים, בקמפיין הבחירות של טראמפ וגם בבית הלבן.

התואר הרשמי שלו בבית הלבן היה עד כה "עוזר מיוחד" של הנשיא דונלד טראמפ, אולם ברקוביץ' היה האיש הקרוב ביותר לקושנר, חתנו ויועצו של הנשיא.

ברקוביץ' אמנם לא היה חבר באופן רשמי ב''צוות השלום'' שגיבש את תוכנית המאה, אך כיד ימינו של קושנר הוא מכיר לפרטי פרטים את התוכנית שתוצג לאחר הבחירות בישראל בתקווה שתצליח להוביל להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

ברקוביץ' גדל בקהילה היהודית בלורנס בלונג איילנד. הוא דובר עברית. בשנות התיכון למד בישיבת פאר רוקאוואי בקווינס ובהמשך הגיע לישראל כדי ללמוד כשנתיים בישיבת ''קול תורה'' בשכונת בית וגן בירושלים.

הוא בעל תואר ראשון ממכללת שבאוניברסיטת ניו יורק, ולמד תואר שני בבית ספר למשפטים באוניברסיטת הרווארד.

בעבר עבד ברקוביץ' אצל ג'ארד קושנר כשזה האחרון היה איש עסקים. השניים הכירו באופן מקרי במהלך חופשת פסח משותפת שבילו באריזונה. בהמשך עבד ברקוביץ' בקמפיין הנשיאות של טראמפ ולאחר הניצחון הצטרף לצוות הבית הלבן.

כאמור, ברקוביץ' צפוי לקבל לידיו את רוב סמכויותיו של ג'ייסון גרינבלט, ולמעשה להיכנס לנעליו של מי שהיה השליח האמריקני למזרח התיכון. חלק קטן מהסמכויות של גרינבלט יינתנו לבראיין הוק, יועצו המיוחד של הנשיא טראמפ לענייני איראן.