לפיד: חוק המצלמות - הסחת דעת גזענית

ברשימת המחנה הדמוקרטי תקפו בצהריים (ראשון) בחריפות את החלטת הממשלה לאשר את "חוק המצלמות", וטענו כי מדובר בהצעה "לגניבת הבחירות".

"בפה אחד עברה הצעת הליכוד לגניבת הבחירות. אין מה להיות מופתעים מממשלה שמורכבת מקרנפים כנועים שסרים למרותו של המושחת הגדול מבלפור. רק נזכיר לשותפיו לממשלה שבקרוב הוא ילך, ואתם תצטרכו להסתכל על עצמכם במראה. המחנה הדמוקרטי ילחם בהחלטה כל הכוח. לא ניתן להם לגנוב את הבחירות", נאמר בהודעת המחנה הדמוקרטי.

יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, מסר בתגובה לאישור, "לא ניתן לביבי לחטוף את הבחירות. אם החוק יעבור בשלוש קריאות, נגיש עתירה לבג״צ. לשם הפחדת בוחרים בחברה הערבית, מהלך מתובל בריח חריף של גזענות, הוא מוכן לכופף את מערכות המדינה והחוק".

"חוק המצלמות הוא חוק פסול שדגל אדום מתנוסס מעליו. העבודה גשר מתחייבת להציב ביום הבחירות מאות פעילים שימנעו מהצלמים של ביבי להפריע לאזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית", הוסיף פרץ.

ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) תקף את השרים, "לא היה אחד מכל ערימת הפחדנים הזאת, שקם ואמר לביבי שכל חוק המצלמות זה הסחת דעת גזענית שנועדה לתקוף את שלטון החוק".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, מסר, "מי שמערער על ההליך הדמוקרטי הבסיסי ביותר, לא ראוי להנהיג את המדינה. נתניהו רוצה לפגוע בלגיטימציה של תוצאות הבחירות העתידיות, ומכין את הקרקע לכאוס ביום הבחירות ואחריהן. כחול לבן תגבה כל החלטה של ועדת הבחירות המרכזית והיועץ המשפטי לממשלה, ותילחם למען טוהר הבחירות. את התשובה לנתניהו ניתן בקלפי".

ח"כ גבי אשכנזי תקף גם הוא את אישור החוק בממשלה, "העברת חוק המצלמות, במחטף, תוך מתקפה פוליטית בלתי ראויה על היועמ"ש ויו"ר ועדת הבחירות, היא התנהלות בלתי נסבלת ובלתי מקובלת. כחול לבן תומכת בפיקוח מחמיר בקלפיות על ידי ועדת הבחירות המרכזית. אף אחד לא מנסה 'לגנוב בחירות', נתניהו מנסה לבצע גניבת דעת רגע לפני הבחירות".

מהתנועה לאיכות השלטון, שעתרה לוועדת הבחירות נגד השימוש באמצעי הצילום, נמסר בתגובה, "ראוי היה שממשלת ישראל תשאיר לוועדת הבחירות את הטיפול בטוהר הבחירות במערכת הבחירות הקרובה, ותשים לה למטרה ב-4 השנים הבאות להסדיר את הנושא בחקיקה ראשית יסודית ונטולה שיקולים זרים של גורמים פוליטיים המנסים להשפיע על תוצאות הבחירות. נדגיש כי מדובר בחקיקת בזק לא ראויה שפוגעת באינטרס הציבורי, בזכויות יסוד, בצנעת הפרט ובשוויון. מי שטוהר הבחירות באמת חשוב לו, פועל לבצע בדיקת עומק ולא מתעורר שבוע לפני הבחירות כדי לבצע מהלכים מרחיקי לכת שרק יוסיפו לפגיעה".