העיתונאי חנן עמיאור מאתר "פרספקטיבה" חשף היום (ראשון) את ההקלטות המלאות של הרב אסף נאומבורג, הקלטות מהן נלקחו ציטוטים חלקיים והוצגו בחדשות 13 כדי להכפיש את נאומבורג ואת מכינת עצם שבה נמסרו שיעוריו.

באמצעות הקרנת קטעים חתוכים וערוכים משיעוריו, הוצג הרב נאומבורג כרב קיצוני שמטיף להתבדלות מוחלטת מחילונים ואף להימנעות משירות בצבא.

במפלגת ''ימינה'' קראו לחדשות 13 להתנצל בפני הרב נאומבורג ולפטר את העיתונאי שפרסם את הכתבה עם הציטוטים המעוותים. ״כפי שאמרנו לאורך הדרך, דמה של הציונות הדתית הותר. המכינות הקדם צבאיות מחנכות לממלכתיות ולנאמנות למדינה.

"הקמפיין של השמאל הרדיקלי חדר למהדורות החדשות במסווה של ידיעות בלעדיות - פייק ניוז מהמעלה הראשונה. אנו דורשים ממערכת חדשות 13 להתנצל בפתיחת המהדורה בדיוק כפי שפרסמו את ההקלטות ולפטר את הכתב עמרי מניב ששפך את דמו של הרב נאומברג בפרסום פייק ניוז שפל.

''ניצן, איווט ולפיד, אנו מחכים גם להתנצלות פומבית שלכם, עשיתם שימוש בפייק ניוז בכל הקמפיין שלכם, הפצתם שנאה והגדלתם את הקיטוב. אנו נמשיך עם האמת שלנו וככה ננצח״, הוסיפו בימינה.

שר החינוך הרב רפי פרץ (ימינה) אמר ''לא את עלבוני אני תובע אלא את הניסיון להכתים ולהתיר את דמם של אלפי תלמידי מכינות הציונות הדתית. הערב התברר שניצן הורוביץ ואיווט ליברמן יחד עם חדשות 13 הם מפיצי פייק ניוז - תתביישו ותתנצלו".

השר לשעבר נפתלי בנט (ימינה) הגיב גם הוא: ''אחד האירועים המחליאים בתולדות התקשורת הישראלית. לפני שבועיים ערוץ 13 פירסם שיעור של רב ממכינת עצמונה שאומר ש'אסור להתגייס לצה״ל', 'אסור להתקרב לחילוניים'. הארץ כולה רעשה. כעת, מתברר שהכל שקר. זה משחק תפקידים סדור של הרב שהוא בדיוק הפוך ממה שציירו אותו. תתביישו".

ח"כ מוטי יוגב (ימינה) אמר ''הציונות הדתית כל כולה מסירות נפש לכלל ישראל. מי שניסו להכפיש אותה, להציג את טובי בניה כשונאי העם והמדינה, צריכים להביט במראה ולהתבייש בעצמם. את הכתב שהפיץ את השקר יש להשעות, מי שרכב על גל התעמולה העכור הזה צריך להתנצל".