אלימות. אילוסטרציה
אלימות. אילוסטרציהצילום: istock

בעוד חודש וחצי ייפגשו שני מועדוני הכדורגל היריבים ביותר בכדורגל הישראלי, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב למשחק במסגרת ליגת העל בכדורגל, וכבר נראה כי היריבות אז לא תהיה רק על כר הדשא.

אחרי אירוע האלימות החמור שכמעט והסתיים ברצח אמש בדרך יפו שבתל אביב, במהלכו היכו, דקרו והטיחו עשרות אוהדי הפועל תל אביב, חברי ארגון האוהדים 'האולטראס', את אוהד בית"ר שקרא לעברם מילות עידוד בדמות "יאללה בית"ר", בהפועל תל אביב דוחים את הטענות והאשמות כלפי אוהדיהם.

זו אמנם לא הפעם הראשונה בה בהפועל תל אביב דוחים את הטענות בדבר אלימות אוהדיהם במגרשי הספורט ומחוצה להם, אך נראה כי הפעם המתקפה חורגת מכל הכללים וחוצה קו אדום כשהתנהגות אוהדיהם אמש כמעט ונסתיימה ברצח אדם חף מכל פשע.

"מוועדון הכדורגל הפועל תל אביב מגנה בכל תוקף כל מקרה של אלימות, פיזית ומילולית, במגרשי הספורט ומחוצה להם", הבהירו בהפועל תל אביב והוסיפו כי "האירוע שהתרחש אמש על פי דיווחי התקשורת הינו אירוע חמור ומצער שלא היה צריך להתרחש ואנו מצרים על כך"‪.

בהפועל גם אמרו כי "אדם אלים או גזען, הוא אדם שיש לטפל בו בכל האמצעים העומדים לרשות החוק, ללא קשר לקבוצתו האהודה. מדובר על אירוע אלימות אותו יש להוקיע מן השורש".

עם זאת, בהפועל נדהמו לדבריהם מהטחת האשמות של המועדון הבית"רי כלפי אוהדיהם, כשבמשטרת מרחב ירקון עדיין חוקרים את האירוע ולא הצביעו על כך שמדובר אכן באוהדי הפועל תל אביב שהם אלה שתקפו, זאת למרות עדויות רבות של אנשים שהיו במקום וסרטון אבטחה מהאירוע.

"נדהמנו מתגובת מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים אשר ללא בדיקת רכיבי האירוע או זהות משתתפיו קובע באופן שאינו משתמע לשתי פנים את הקשר הישיר בין מבצעי האירוע האלים לבין מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב", אמרו בצד האדום של תל אביב.

הגדילו האדומים מת"א ואמרו כי "תמוה כי הנהלת בית"ר ירושלים "החדשה" בחרה לתקוף באופן ישיר את אלו שעמלים לילות כימים בכדי למגר את תופעות האלימות והגזענות במגרשי הספורט ובחברה הישראלית בכלל".

בהפועל אמרו אמנם כי "אין בכוונתנו לערוך כרגע התחשבנות מול אנשי בית"ר ירושלים באשר למי אחראי לאירוע כזה או אחר בעבר. לדעתנו, אין זה המקום, ודאי לא הזמן לעשות זאת", אך המשיכו לתקוף את הקבוצה מהבירה אשר לטענתם - "מתמודדת דרך קבע עם מעשי אלימות וגזענות של אוהדיה. תמוה מדוע בחרה זו להכתים את מועדון הכדורגל הפועל תל אביב ורבבות אוהדיו בשל מקרה חריג שלכל היותר, יכול להיות מיוחס לקומץ אלים".

בסיום אמרו בהפועל "הנהלת המועדון קוראת לאוהדינו הרבים ולאוהדי הכדורגל בכלל, להימנע מכל גילויי אלימות וגזענות, למען חברה טובה יותר. אל לנו להפוך את מגרש הכדורגל לשדה קרב. בשם הנהלת המועדון ורבבות אוהדינו, אנו מאחלים לאדם שנפגע בתקרית החלמה מהירה ובריאות איתנה".