הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, תוקף בחריפות את קמפיין מפלגת 'נעם' המפנה חיצי ביקורת קשים כלפי יו"ר 'ימינה', איילת שקד, והשר לשעבר נפתלי בנט.

"אני מזועזע מהדרך הקלוקלת הזו של השמצות אישיות מפי מי שרוממות התורה בפיהם", אומר הרב דרוקמן וקובע כי "דרך התעמולה שלהם היא ההיפך מתורה".

"לוקחים משפט אחד של אדם ועל ידי כך מוחקים אותו לחלוטין. זהו זה? זה דבר היחיד שנפתלי בנט עשה במשך כל שש שנותיו כשר בממשלת ישראל?", שואל הרב דרוקמן. "כמה טוב הוא עשה למען תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל. לאן כל זה הולך? גם אם יש חילוקי דעות, אז הכול נמחק? איפה דרכה של תורה? אני ממש מזועזע מהדרך הקלוקלת הזו. זה יושר?".

"לגבי איילת שקד, לקחו משפט מדבריה של שקד והפכו אותה לשמאלנית? מה זה? אני יכול להעיד ששקד בשש השנים שייצגה את הציונות הדתית, הן כח"כית והן כשרת משפטים, היא יצגה בכבוד ומתוך הזדהות פנימית עם דרכה ומתוך נאמנות, כך בחוק גיוס בני ישיבות, כך במינוי שופטים ודיינים וכך באינסוף דברים. מה זה? גם אם יש ביקורת בדבר אחד, אז נגמר? המשמיצים הם כולם כליל השלמות? זה ההיפך של תורה. זו אינה דרכה של תורה".

מוסיף הרב דרוקמן: "שקד ראויה גם ראויה לעמוד בראש הרשימה. אני מעדיף את היושר האמינות הענווה שלה על ההתנשאות והתעמולה השקרית של המשמיצים שעדיין לא הוכיחו את עצמם בשום דבר לבד מקטרוגים על עם ישראל. הם לא הוכיחו את עצמם בשום עשיה חיובית. רק קטרוגים".

"מעבר לזה, צריך לזכור שהמצביעים ימינה לבד מההצבעה לרב רפי פרץ לבצלאל סמוטריץ לבנט ולשקד הם מצביעים לא פחות מזה בשביל מוטי יוגב, אופיר סופר, עידית סילמן, מתן כהנא, אורית סטרוק. רק אם תהיה רשימה גדולה של הציונות הדתית היא תוכל לפעול למניעת שלילה ועשיית חיוב, למען תורת ישראל וארץ ישראל".

לקראת תום הדברים שאלנו את הרב דרוקמן לגבי התייחסותו אודות פרשת חדשות 13 והכפשת מכינת 'עצם' שהתבררה כהוצאת משפטים וציטטות מהקשרם. "זה פשוט מרושע. זה מכוון", קובע הרב דרוקמן ומוסיף: "יש כנראה מישהו שיושב עם פינצטה למצוא כל מיני משפטים. עשו דברים דומים למכינה בעלי. זה רשע. איך אפשר להעלות על הדעת שדברים כאלה נעשים ושאנשים שעושים אותם נשארים בתפקידם כעיתונאים. זה הרי ההיפך מתפקידו של עיתונאי שצריך לדווח את המציאות האמתית ואם הוא מביא בכוונה דברים הפוכים הוא לא יכול להיות עיתונאי".