דביר שורק הי"ד
דביר שורק הי"דצילום: באדיבות המשפחה

ח''כ אופיר סופר (ימינה) שיגר הבוקר (שני) מכתב לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו בעניין אי הריסת בית המחבל שרצח את הנער דביר שורק הי''ד לפני חודש בגוש עציון.

במכתבו ציין סופר כי כבר למחרת יום הרצח – נתפסו שני המחבלים על ידי כוחות הביטחון. "חרף האמור, ועל אף הקבוע בחוק – לא הוצאו כלל צווי הריסה לבתיהם של רוצחי הנער".

סופר מזכיר, "עמדות כלל גורמי הביטחון, ובכללם השב"כ והמל"ל, קובעות כי ישנה דחיפות ומשמעות למיידיות הרס הבתים, וכי ישנו קשר הדוק בין מיידיות ההרס לבין ההרתעה שנוצרת כתוצאה מהריסת הבתים. כך נקבע גם על ידי ועדת שני, שקיימה דיונים מעמיקים בנושא הרס בתי מחבלים".

"על מדינת ישראל להילחם בטרור בצורה נחושה ובאופן מיידי. כל התמהמהות מהסוג הזה, גורמת לאיכות ההרתעה של מדינת ישראל על מבקשי רעתה להיחלש. אין כל ספק שהרס בית המחבל מיד לאחר הפיגוע, ובהתאם לחוק הקיים – יגרום להרתעה ברורה ויסייע במניעת הפיגוע הבא", הדגיש סופר במכתב.

"אודה אם כן להנחייתך את גורמי הביטחון, להוצאת צו הריסה עוד היום להריסת בתיהם של רוצחי הנער דביר שורק הי"ד. כן אודה, להנחיה ברורה להריסת כל בית מחבל – הן אם "רק" פצע, הן אם "רק" החביא מחבל אחר והן אם הסיע את המחבל הפוגע. כל מחבל שהיה שותף לרצח ופגיעה באזרחים ישראלים, חייב לדעת שהוא ישלם על כך את המחיר היקר מכל", חתם סופר.

בעקבות המכתב ציין ח''כ סופר, "הריסת בתי מחבלים הם כלי אפקטיבי להרתעה ולכן לא ברור לי העיכוב בביצוע הריסת בית המחבל שרצח את דביר שורק הי''ד. עלינו לגרום למחבלים לחשוב מאה פעמים אם משתלם להם לצאת ולפגוע באזרחי מדינת ישראל, כאשר אחד האמצעים לכך זאת ההבנה שהם ומשפחתם ישלמו מחיר כבד על מעשה כזה."